Show simple item record

dc.contributor.advisorMetin, Barış
dc.contributor.authorBilsel, Beyza Asli
dc.date.accessioned2020-12-29T09:06:55Z
dc.date.available2020-12-29T09:06:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377359
dc.description.abstractAraştırma Ergoterapist bakış açısıyla planlanan dokunma ve masaj tekniklerininebeveyn üzerindeki rol algısı ve algılanan stres üzerindeki etkilerini ve duyusal işlemlemeaçısından çocuktaki değişimi incelemek için yapılmıştır. Uygulamaya normal gelişimgösteren 3-6 yaş aralığında 18'i kız, 12'si erkek toplam 30 çocuk ve ebeveynleri dahiledilmiştir. Ebeveyn Stres İndeksi, Ebeveynlik Rolüne İlişkin Kendilik Algısı Ölçeği veDuyu Profili Testi kullanılmıştır. Ebeveynlere Ergoterapist tarafından Duyu BütünlemeTeorisi çerçevesinde planlanmış birtakım dokunma ve masaj teknikleri öğretilmiştir.Ebeveynlerce uygulanan günlük 15 dakikalık ve 20 seanslık uygulama süreci takipedilmiştir. Seanslar tamamlanınca testler tekrar uygulanmıştır. Bulgulara göre uygulamanınsonunda ebeveyn stres düzeyinde düşüş, ebeveynlik rol algısı ve çocukların duyusalişlemleme becerilerinde artış görülmüştür. Çalışma, dokunma ve masaj tekniklerininebeveyn çocuk etkileşimine katkı sağladığını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Ergoterapi, Dokunma ve Masaj, Ebeveyn Stresi, Ebeveynlik Rolü,Duyusal İşlemleme
dc.description.abstractThe study conducted to examine the effects of tactile and massage techniques plannedon the Occupational Therapist's perpspective on the role perception and perceives stress onthe parent and the changes in the child terms of sensory processing. A total of 30 children(18 females and 12 males) and their parents between the age 3-6 were included in thestudy. Parental Stress Index, Self-Perception Scale for Parenting Role and Sensory ProfileTest were used. Parents were taught a number of touch and massage techniques planned bythe Occupational Therapist within the framework of Sensory Integration Theory. The 15-minute and 20 session implementation period was followed by the parents. After thesessions were completed, the tests were repeated. According to the findings, at the end ofthe study, parental stres level, parenting role perception and children's sensory processingskills gradually appeared. The study shows that touch and massage techniques benefitparent-child interaction.Keywords: Occupational Therapy, Touch and Massage, Parental Stress, Parenting Role,Sensory Processingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÇocuklara uygulanan dokunma ve masaj tekniklerinin ebeveynlik rolü algısı ve algılanan stres üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe relationship between touch and massage techniques applied to children and perception of parenting role and perceived stress
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-29
dc.contributor.departmentNörobilim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmTouch
dc.subject.ytmMassage
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmOccupational therapy
dc.subject.ytmSensation
dc.subject.ytmParents-child relation
dc.subject.ytmParental roles
dc.identifier.yokid10265603
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572242
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineNörobilim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess