dc.contributor.advisor | Sur, Haydar | |
dc.contributor.author | Bayrak, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:06:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:06:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377287 | |
dc.description.abstract | Kalitatif tanımlayıcı bir araştırma içeren çalışmamızda sağlıkta reform uygulamaları doğrultusunda kurulmuş ve koordine olmuş Türkiye Sağlık Enstitülerinin kuruluş amaçları, organizasyon yapıları, işleyişleri, faaliyet, görev ve yetki durumlarına ilişkin TÜSEB' in örgütlenmesinin ne ölçüde ihtiyaca cevap vereceğinin uzman görüşleri yoluyla analiz edilmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda TÜSEB' in gelişim düzeyine ilişkin çalışma katılımcılarından görüşler alınmıştır. Önceden hazırlanan 11 adet açık uçlu anahtar soru konuyla ilgili çalışmaları bulunan 5 akademisyenin görüşlerine sunulmuş, gelen önerilere göre anahtar sorulara son hali verilmiştir. Çalışma kapsamında görüşmeyi kabul eden alanında uzman 18 kişi ile yüzyüze derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme formunun çözümlenmesinde araştırmacı manüel olarak her alt konuyu teşkil eden soruya bir eksen oluşturmuş, verilen cevaplar bu eksende konumlandırılarak katılımcıların görüşleri topluca özetlenebilmiştir. Sonunda her eksenin birbiriyle bağlantısı kurularak bulguların sonuçlarına ulaşılmıştır.TÜSEB' in genel olarak gerekli bilgi ve araştırmayı sağlayarak edindiği bilgilerle proje yürütücülere veri sağlaması gereken bir kurum olduğu düşünülmekte, amaç ve hedeflere ulaşma konusunda zamana ihtiyacı olduğu belirtilmektedir. Enstitüler arasında çalışmaların en bilineni TÜSPE ve TÜSKA olmasıyla beraber GETAT Enstitüsü'nün enstitüler arasında aktif bir enstitü olduğu görüşü belirtilmekle beraber, katılımcıların diğer enstitü çalışmalarıyla ilgili bilgi sahibi olmadıkları anlaşılmaktadır. Ayrıca enstitüler aktif olduklarında ülkenin gelişmişliği, toplumun sağlığı, ekonomik anlamda iyileşme, dışa bağımlılığın azalması, ihracatın arttırılması, beyin göçünün önlenmesi, ölümlerin azalması, AR-GE' nin arttırılması, uluslararası düzeyde iyi bir konuma gelinmesi ile beraber etkililik ve verimliliğin arttırılacağı düşünülmektedir. Bu anlamda ülkenin dünyada bilgi ihracı yapan önemli bir örnek haline geleceği öne sürülmektedir.Her enstitü, kendi hedef kitlesine uygun sağlık çalışanlarına ulaşmanın yollarını aramalı, hedef kitleye uygun ilgi çekici tanıtım programları, tanıtım toplantıları yapmalı, sosyal medya, basın yayın gibi mecralar kullanılarak çeşitli tanıtımlar birtakım pazarlama teknikleri kullanılmalı, projelerin kamusal faydalarını anlatmalıdır. Ayrıca projeler, çalışmalar, sempozyumlar, kongreler, bilimsel destekler yapmalı, proje yürütücülerine veri sunmalıdır. Enstitüler üniversitelerle iş birliği içerisinde olmalıdır. Enstitülerin kuruluş amaçlarını ve hedeflerini iyice belirlemesi, planlı ve programlı bir biçimde yapılması gereken faaliyetlerin ortaya koyup, ilgili kişilerin fikri alınarak, alanında uzman kişilerle buluşulması ve çalışılmasıyla birlikte kendini göstermesi, uluslararası bilimsel yayınlar hedeflenmesi ve tanıtım faaliyetleri yapılması gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | In our study which is including a qualitative descriptive investigation we aimed to analysis by applying to the ideas of the professional specialist related with TUSEB' s organization and in which measure it is supplying the needs and the Turkish Health Institutes which are established and coordinated in the direction of health reform application the organization structure procedures activities occupations and the authorities. In this respect, opinions were received from the study participants on the development level of TUSEB.The 11 open- ended key questions which are prepared before are directed to 5 academic people who had studies related with the subject and in the illumination of their advices the key questions has taken their last position. Within the scope of the study, interviews were conducted with 18 experts who accepted the interview. For the analysis of the interview form the investigator had established axis to every subject which is constructing the sub-subject and the answers were positioned under these axis and could be summarized collectively. Finally, the results of findings were reached establishing with each other connection of each axis.It is a general accepted idea that TUSEB is a construction which is expected to supply necessary knowledge and investigation and by the knowledges it obtained expected to help to the executors of the projects and should give necessary data to them and it is declared that this organization need to supply to reach to aimed purposes and endpoint. Even among the institutes, TUSPE and TUSKA which are generally known ones by their activities, among the all institutes GETAT institute is described to be an active institutes by the interviewers and we understood that the contributors did not have an idea about the studies of the other institutes. In addition, when institutes are active, it is thought that community health care and economy will improve, external dependence will decrease, exportation will increase, brain drain will be prevented, death rate will diminish, R&D will develop, the country will be situated in a good position at the international level and efficiency and productivity will also be increased. In this sense, it is suggested that the country will become an important example of exporting information in the world.It is necessary for the institutes to determine the aims and objectives of the establishment thoroughly, to put forth activities that should be done in a planned and programmatic manner, by meeting and studying with experts in the field by getting the ideas of the relevant persons, by targetting international scientific publications and by carrying promotional activities out. In addition, each institute should do projects, studies, symposia, congresses, scientific supports, provide data to the executors of the project. The institutes should be in a co- working position with the universities. It is compulsory for the institutes that they should determine their aims and arrival points clearly, they should plan the activities with should be performed in a programmed procedure, they should get the ideas of the engagers of the area and they should come together with the specialist people of their related area and get the contribution of those people to their activities, should aim to make international publications and also they should aim to make activities to inform their position.As a conclusion, we think that by the scientific studies the institutes will come to a successful position but they should be supported financially, from the point of human sources and leadership. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Kurumları Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Health Care Management | en_US |
dc.title | Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı`nın örgütlenişi | |
dc.title.alternative | Organization of Turkish Health Institutes unity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-02 | |
dc.contributor.department | Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish Health Institutes Unity | |
dc.subject.ytm | Organizations | |
dc.subject.ytm | Health institutions | |
dc.subject.ytm | Turkish Traditional and Complementary Medicine Institute | |
dc.subject.ytm | Turkish Health Care Quality and Accreditation Institute | |
dc.identifier.yokid | 10282740 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 572887 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |