Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Selma
dc.contributor.authorTerzioğlu, Candan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:06:21Z
dc.date.available2020-12-29T09:06:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377185
dc.description.abstractBu araştırma psikiyatri kliniklerinde çalışan hemşirelerin risk yönetimine ilişkin bilgi ve uygulamalarını ve psikodrama temelli risk yönetimi eğitiminin etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışma üç aşamalı olarak yürütülmüş, birinci aşama Ankara ili sınırları içindeki psikiyatri kliniklerinde çalışan 84 hemşire ile tanımlayıcı, ikinci aşama bir üniversite hastanesinin psikiyatri kliniklerinde çalışan 13 hemşire ile yarı deneysel ve üçüncü aşamada ise hemşirelerin eğitime yönelik görüşleri içerik analizi yapılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler veri toplama formu ile elde edilmiştir. Uygulama psikodrama destekli yapılmış, psikodramanın aşamaları olan ısınma, oyun ve paylaşım ile birlikte teorik eğitimler ard arda verilmiştir. Psikodrama da eylem teknikleri kullanılarak gelişim ve değişim hedeflenmiştir. Çalışma için Üsküdar üniversitesi etik kurulundan, çalışmanın yapıldığı tüm kurumlardan ve hemşirelerin tamamından yazılı onamları alınmıştır. Nicel verilerin analizi için ortalama, ortanca, frekans ve yüzdelik değerler, Kruskal Wallis Varyans Analizi, Wilcoxon, Friedman ve Mann-Whitney U Testi kullanılmış ve nitel veriler içinde içerik analizi yapılmıştır.Çalışmanın birinci aşamasında, hemşirelerin tamamının risk yönetimi konusunda eğitim almadığı, yarısından çoğunun eğitime ihtiyaç duyduğu ve yarısından fazlasının bu konuda kendisini kısmen yeterli bulduğu, intihar ve saldırganlığı yüksek oranlarda tanımladıkları saptanmıştır. İkinci aşamada, uygulamadan önce risk yönetimi puan ortalamaları 63 iken, uygulama'dan hemen sonra 94, birinci ayın sonunda 95, üçüncü ayın sonunda 97 olmuştur. Üçüncü aşamada ise eğitimin bireysel kazanımları, bilgi ve uygulama kazanımlarının olduğu hemşirelerin ifadelerinde görülmektedir. Bu eğitim programının hemşirelerin risk yönetimi bilgilerini artırdığı, izlem sürecinde de bilginin kalıcı olduğu ve uygulamaya geçirebildikleri belirlenmiştir. Sonuç olarak; psikodrama temelli risk yönetimi eğitim programının hemşirelerin bilgi ve uygulamalarını geliştirmede etkili olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Risk yönetimi, risk değerlendirme, psikiyatri hemşiresi, psikodrama
dc.description.abstractThis study was conducted to evaluate the knowledge and practices of nurses working in psychiatry clinics on risk management and the effect of psychodrama-based risk management training.The study was conducted in three stages. The first stage was conducted descriptively with 84 nurses working in psychiatry clinics in Ankara province, the second stage was conducted with 13 nurses working in psychiatry clinics of a university hospital, and the third stage was conducted by content analysis of nurses' opinions. Data was collected by data collection form. Practice was supported by psychodrama and theoretical trainings were given with the stages of psychodrama as warming, play and sharing respectively. Development and change were aimed by using action techniques in psychodrama. Development and change are aimed in psychodrama by using action techniques. Written and verbal consents were obtained from the ethics committee of Üsküdar University, from the institutions where the study was conducted and from all the nurses. Median, frequency and percentage values, Kruskal Wallis Analysis of Variance, Wilcoxon, Friedman ve Mann-Whitney U Test were used for the analysis of quantitative data while descriptive analysis was performed for qualitative data. In the first stage of the study, it was found that not all nurses were educated about risk management, more than half of them needed education, more than half of them found themselves sufficiently in this regard and they defined high rates of suicide and aggression. In the second stage, while the average risk management score before the application was 63, it was found as 94 immediately after the application, 95 at the end of the first month and 97 at the end of the third month. In the third stage, it was seen in the statements of nurses that the had individual gains, knowledge gains and skill gains with education. It has been determined that this training program increased nurses' risk management knowledge, that the information was permanent during the follow-up process and that they can put this information into practice.As a result; psychodrama- based risk management training program was seen as effective in improving nurses' knowledge and practices.Keywords: Risk management, risk assessment, psychiatric nurse, psychodramaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.titlePsikiyatri kliniklerinde risk yönetimi ile ilgili hemşirelerin bilgi ve uygulamalarına psikodrama temelli risk yönetimi eğitim programının etkisi
dc.title.alternativeThe effect of psychodrama-based risk management training program on the knowledge and practice of nurses related to risk management in psychiatry clinics
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-30
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychiatry
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmPsychodrama
dc.subject.ytmPsychiatric nursing
dc.identifier.yokid10306506
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601787
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplinePsikiyatri Hemşireliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess