Suriyeli mülteci çocukların eğitim hayatına uyum sürecinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Süleymanlı, Ebulfez | |
dc.contributor.author | İzol, Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:06:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:06:10Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377125 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Suriyeli mülteci çocukların eğitim hayatına uyumu esnasındayaşadıkları sosyo-psikolojik ve fiziksel sorunları saptamak, sağlık ve beslenmeyle ilgilidurumları sosyal değişkenler çerçevesinde irdelemekle problemin çözümüne yönelik ilgilikurumlara destekleyici öneriler sunmaktır. Nicel araştırma deseni kullanılarak tasarlanan buaraştırmada veriler uzman görüşü ve literatür taraması yapılarak araştırmacı tarafındangeliştirilen anket formu yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara iliAyşe Tokur İHO, Fatih Sultan Mehmet Geçici Eğitim Merkezi, Battal Gazi Ortaokulu'ndaeğitimine devam eden ve kartopu örnekleme yöntemiyle seçilen 80 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın bulgularına göre, dil problemi Suriyeli öğrencilerin bulunduğu okulauyum sağlamada ve zorluklar yaşamasına yol açmaktadır. Bu durum çocukların uyumsürecini uzatmakta, sosyal kabullerini zorlaĢtırmakta, akademik baĢarıda yetersizliğe nedenolmaktadır. Bu nedenle öncelikli çalıĢmanın dil probleminin çözümü üzerine yapılmasıgerekmektedir. Yapılan araĢtırmada Suriyeli çocukların kendi Türk akranlarıyla özellikle dilengeli nedeniyle anlaĢma zorlukları, kendi kültüründen arkadaĢlarıyla gruplaĢmalarına yolaçmaktadır. Öte yandan çocukların yaĢamıĢ oldukları yalnızlık ve maddi yoksunlukkatılımcıların uyum sürecini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu bağlamda Türk ve Suriyeliöğrencilerin aynı sınıfta eğitim alırken birbirleriyle daha iyi temas etmeleri, etkileĢime vepaylaĢıma girmeleri ve arkadaĢ olmaları için öğretim yöntemlerinin iĢbirlikli öğrenme ve grupçalıĢmaları bağlamında yapılandırılması önemlidir | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is that determining socio-psychologic and physical issuesof the Syrian refugee children during their adaptation to education life, examining conditionsof health and nutrition within the scope of social variables and presenting supportivesuggestions to solve the problem to relevant institution. This study is designed usingQuantitative research pattern and data is acquired with getting expert opinion and doingliterature search through survey form which is improved by researcher. Study group of theresearch consist of 80 students that proceed to their education in Ankara Ayse Tokur IHO,Fatih Sultan Mehmet temporary training center, Battal Gazi Secondary School. These group ispicked with using snowball sampling methodology.According to finding of research, language problem causes the connectivity problemwith the school education life. Thai situation prolongs the adaptation process of the children,complicates their social acceptance and causes failure academic success. That's why thisresearch has to concentrate to solving of the language problem. Difficulties of thecommunication between Syrian children and their Turkish coeval, especially due to languagebarrier, lead them to group with their friends from their own culture. On the other hand, theloneliness and financial difficulties of children negatively affects the adaptation process of theparticipants. In this context, to become friends Turkish and Syrian students to share with eachother while studying in the same class, to interact with each other, structuring teachingmethods in the context of cooperative learning and group work is important. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Suriyeli mülteci çocukların eğitim hayatına uyum sürecinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of adaptation process of the Syrian refugee children to education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-10 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social adjustment | |
dc.subject.ytm | Emigrants | |
dc.subject.ytm | Tendency | |
dc.subject.ytm | Refugee rights | |
dc.subject.ytm | Refugees | |
dc.subject.ytm | Syria | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Forced emigration | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 10295712 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 579636 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Hizmet Bilim Dalı |