Show simple item record

dc.contributor.advisorHızlı Sayar, Feride Gökben
dc.contributor.authorSöyleyen, Neriman Hazal
dc.date.accessioned2020-12-29T09:06:04Z
dc.date.available2020-12-29T09:06:04Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/377090
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinde sosyal kaygı ve kendini sabotajın, akademik erteleme davranışı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda Üsküdar Üniversitesi'nde lisans eğitimi gören ve 86 kadın, 114 erkek olmak üzere toplam 200 üniversite öğrencisine anket yapılmıştır. Katılımcılara uygulanan veri toplama aracında sosyodemografik bilgi formu ile birlikte Sosyal Kaygı Ölçeği, Kendini Sabotaj Ölçeği ve Akademik Erteleme Davranışı Ölçeği yer almaktadır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kaygı ve kaçınma akademik ertelemeyi artırmaktadır.Bununla birlikte kendini sabotaj da akademik ertelemeyi artırmaktadır. Kaçınma, kendini sabotaj ve akademik erteleme yaşa göre farklılaşmaktadır. Yaşı küçük olan üniversite öğrencilerinin kaçınma,kendini sabotaj ve akademik erteleme davranışları daha yüksektir. Diğer taraftan anne eğitim düzeyine göre kaygı, kendini sabotaj ve akademik erteleme davranışı farklılaşırken; baba eğitim düzeyine göre de kaygı, kaçınma ve akademik erteleme davranışı farklılaşmaktadır. Ebeveyn eğitim düzeyi düşük olan katılımcıların sosyal kaygı, kendini sabotaj ve akademik erteleme davranışları daha yüksektir.Anahtar kelimeler: Sosyal kaygı, kendini sabotaj, erteleme davranışı.
dc.description.abstractIn this study, the effects of social anxiety and self-handicapping on academic postponement behavior in university students were investigated. In this direction, a total of 200 university students, including 86 female and 114 male undergraduate students, were surveyed at Üsküdar University. Social Anxiety Scale, Self-handicapping Scale and Academic Procrastination Behavior Scale are included in sociodemographic information form through participant data collection.According to findings from the research, anxiety and avoidance increase academic procrastination. However, self-sabotage also increases academic procrastination. Avoidance, self-handicapping and academic procrastination vary with age. University students who are younger are more likely to avoid, self-handicapping and academic procrastination. On the other hand, according to mother education level, anxiety, self-handicapping and academic procrastination behaviors are different; According to the father education level, anxiety, avoidance and academic procrastination behaviors are different.Participants with a low level of parental education have higher social anxiety, self-hanficapping and academic procrastination behaviors.Keywords: Social anxiety, self-handicapping, procrastination behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde sosyal kaygının kendini sabotaj ve erteleme davranışı ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between social anxiety, self-handicapping and procrastination behavior in university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmSocial anxiety
dc.subject.ytmSelf handicapping
dc.subject.ytmProcrastination
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10207508
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515043
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess