6-9 yaş arasındaki ilkokul birinci kademe öğrencilerinin oyun hakkının hayata geçirilme durumunun incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ülküer, Nurper | |
dc.contributor.author | Kurşun, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:05:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:05:43Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/376972 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, İstanbul İlinin Pendik İlçesine bağlı Buhara İlkokulu'na devam eden 6-9 yaş arasındaki çocukların, oyun hakkının hayata geçirilme durumu incelemiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, çocukların velileri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmaya 20 veli, 20 öğretmen gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan Veli Görüşme Formu ve Öğretmen Görüşme Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Microsoft'un Dashboard raporlama programı olan Power BI kullanılarak, programın zengin görsel özellikleriyle nitel araştırmanın cevapları, bar grafik yardımıyla gösterilip yüzdesel dağılımları hakkında çıkarımlar elde edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre, çalışmaya katılan velilerin %85'i çocuğunun oyun oynayacağı bir alanın olduğunu ifade etmiştir. Çalışmaya katılan annelerin %15, babaların %5 çocuğuyla oyun oynadığını ifade etmiştir. Velilerin %50'si çocuğunun kardeşi ile %30'u yalnız oyun oynadığını ifade etmiştir. Çocukların evde kim ile oyun oynadığı velilerin oyunu algılama şekilleri ile ilgili bilgi vermektedir. Çocuk Hakları Sözleşmesi' nin 31. Maddesi için çocukların boş zamanını ne şekilde değerlendirdiğine dair elde edilen bulgular önemlidir. Velilerin %40'ı çocuğunun boş zamanlarında oyun oynadığını, %40'ı çocuğunun boş zamanlarında televizyon izlediğini ifade etmiştir. Çalışmaya katılan velilerin %85'i, öğretmenlerin %95'i okul ve çevresini güvenli bulmamaktadır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin %95'i öğrencilerin oyun alanlarını güvenli bulmadığını ifade etmiştir. Velilerin %75'i çevrenin güvenli olmaması sebebiyle çocuğunun evde oyun oynadığını ifade etmiştir.Çalışmaya katılan öğretmenlerin %90'ı okulun fiziki şartlarını oyun oynamak için yeterli bulmamıştır. Öğretmenlerin %90'ı çocukların oyun oynayacak materyallere sahip olmadığını ifade etmiştir. Çalışmaya katılan velilerin %95'i ev içinde çocukların oyun oynayacak materyale sahip olduğunu ifade etmiştir. Öğretmenlerin %90' ı, velilerin %60' ı çocukların oyun materyalinin plastikten oluştuğunu ifade etmiştir.Çocukların oyun oynamasına engel olan faktörlere velilerin %35'i ev ödevi, %35'i oyun alanlarının yetersiz olması yanıtını vermiştir. Öğretmenlerin %75'i sınıf mevcudunun 40 üstü olduğunu ifade ederek sınıf ve okulun kalabalık olmasından dolayı çocukların oyun oynayamadıklarını ifade etmiştir. Yapılan araştırmada, çalışmaya katılan öğretmenlerin ve velilerin oyunun çocuğun gelişimindeki öneminin farkında oldukları görülmüştür. Ancak oyunun bir hak olarak çocuk hakları sözleşmesinde yer aldığına dair öğretmenlerin ve velilerin bilgi sahibi olmadıkları anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it has examined the status of the play rights of children between the ages of 6-9 who attend Buhara Primary School in Pendik district of Istanbul. The study group of the study consists of parents and teachers of children. Twenty parents and 20 teachers participated in the study voluntarily. In the research, The Parent Interview Form and Teacher Interview Form prepared by the researcher were used as data collection tools. The data were analyzed by using Power BI, Microsoft's Dashboard reporting program and the rich visual characteristics of the program were shown with the help of bar graphs and inferences about percentage distributions were obtained.According to the results of the study, 70% of the parents who participated in the study stated that their child had a room of their own and 85% stated that there was an area where the child could play. It provides information about the way parents perceive the game in which children play with it at home. The ratio of parents to play with their children is 15% for mothers and 5% for fathers. For Article 31 of the CRC, findings on how children spend their free time are important. 40% of the parents stated that their child plays in free time and 40% of them watch television. 85% of the parents and 95% of the teachers do not find the school and the environment safe. According to the results, 90% of the teachers did not find the physical conditions of the school sufficient to play. In addition, 95% of the teachers stated that the students did not find the playgrounds safe. 75% of the parents stated that their child plays at home because the environment is not safe. 95% of the parents who participated in the study stated that children have material to play in the house. 90% of teachers stated that children do not have materials to play. 90% of teachers and 60% of parents stated that children's play material is made of plastic. 35% of the parents responded to the factors that prevent children from playing, and 35% responded to inadequate play areas. 75% of teachers stated that their class size is over 40 and that children cannot play because of the crowded class and school.In the study, it was seen that the teachers participating in the study were aware of the importance of play in the development of the child. However, they were not aware that the game was included in the child rights convention as a right. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | 6-9 yaş arasındaki ilkokul birinci kademe öğrencilerinin oyun hakkının hayata geçirilme durumunun incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the realization of the game right of the first school students between 6-9 years | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-31 | |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children's games | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Children's rights | |
dc.identifier.yokid | 10324584 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 617691 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |