Yaratıcı drama eğitiminin 60-72 aylık çocukların dikkat gelişimine etkisi
dc.contributor.advisor | Ülküer, Nurper | |
dc.contributor.author | Küçükelmas, Simge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:05:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:05:24Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/376880 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama eğitiminin 60-72 aylık çocukların dikkat gelişimine olan etkisinin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında, İstanbul Avrupa yakasındaki özel bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık 24 çocuktan oluşmaktadır. Çocukların 12'si deney ve 12'si kontrol grubu olarak seçilmiştir. Araştırma kapsamında üç veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar, araştırmacı tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu'', ''Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi'', ve ''Frankfurter Konsantrasyon Testi (FTF-K)'' dir.Deney ve kontrol grubunda yer alan çocuklara ''Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi'' ve ''Frankfurter Konsantrasyon testi (FTF-K)'' ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda yer alan çocuklara 6 hafta, haftada 2 gün ve 40 dakika süren ''Yaratıcı Drama Planları'' uygulanmıştır. Bu süreçte kontrol grubunda yer alan çocuklara herhangi bir yaratıcı drama planı uygulanmamıştır. Eğitim programının sonunda hem deney hem kontrol grubunda yer alan çocuklara aynı testler son test olarak uygulanmıştır. Uygulanan testlerin verileri SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Deney ve kontrol grubunda yer alan çocukların yaratıcı drama eğitimi ile dikkat gelişimi arasında anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek için non-parametrik testlerden Man Whitney U Testi ve Wilcoxon Signed Test hipotezleri test etmek için kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi α=0.05. olarak seçilmiştir.Araştırmanın bulgularında, deney ve kontrol grubundaki çocukların yaratıcı drama ile dikkat gelişimi arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Bulgulara göre, deney grubuna uygulanan yaratıcı drama eğitimi sonucunda kontrol grubuna oranla deney grubunun son test puanlarında artış gözlemlenmiştir. Böylece 'Yaratıcı Drama Planlarının'' dikkat gelişimi üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The present study aims to investigate the impact of creative drama on the development of 60-72 months old children's attention skills.The study group of the research is consisted of 24 children attending in a private pre-school in İstanbul in 2018-2019. The cildren are 60-72 months old. The current study employed experimental research model. The cildren were divided into two groups (12 of them as contro group, 12 of them as experimental group). As data collection tools, ''Personal Information Form'', ''Frostig Developmental Test of Visual Perception'' and ''Frankfurter Test for Five Years- Concentration (FTF-K)'' were utilized in the study.''Frostig Developmental Test of Visual Perception'' and ''Frankfurter Test for Five Years- Concentration (FTF-K)'' were applied to the children in experimental and control groups as preliminary tests. However, in experimental group, 40- minute- ''Creative Drama Plans''- lasting for 6 weeks- was carried out twice a week. On the contrary, any creative drama plans were not carried out with the children in control group. At the end of the research, same tests were applied to both the experimental and control groups as posttest. Among non- parametric tests, Whitney- U Test and Wilcoxon Signed Test were employed in order to reveal whether there was a significant difference between creative drama and development of children's attention skills in experimental and control groups. The significance level was determined as α=0.05.According to the findings of the study, it was observed that there was a significant difference between creative drama and the development of children's attention skills. In the light of the findings, the results of the posttest were in favour of the experimental group at the end of the creative drama training. The points of experimental group were relatively higher compared to the control group. Therefore, it was concluded that ''Creative Drama Plans'' were effective on the development of attention skills | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Yaratıcı drama eğitiminin 60-72 aylık çocukların dikkat gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of creative drama on attention development of children AGE 60-72 months | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-19 | |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Attention | |
dc.subject.ytm | Drama | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.identifier.yokid | 10309368 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 615966 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Çocuk Gelişimi Bilim Dalı |