Show simple item record

dc.contributor.advisorGençalp, Nimet Sevgi
dc.contributor.authorÖnemli, Esin
dc.date.accessioned2020-12-29T09:04:56Z
dc.date.available2020-12-29T09:04:56Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-04-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/376723
dc.description.abstractÇalışma, İstanbul Anadolu yakasında bulunan bir halk eğitim merkezindeki kadın kursiyerlerin fiziksel aktivite düzeyleri, fiziksel aktiviteye ilişkin görüşleri ve egzersiz davranışı değişim aşamalarının belirlenmesi amacıyla, tanımlayıcı olarak 22 Nisan-8 Mayıs 2019 tarihlerinde yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, bahar dönemi içindeki kurslara katılan 185 kadın oluşturmuştur. Evrenin tamamına ulaşılması hedeflenerek, 121 kadın çalışmaya alınmıştır. Veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (UFAA) ve Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları Anketi (EDDBA) kullanılmıştır. Veriler araştırmacı ve bir kurs eğitmeni tarafından kurs atölyelerinde toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 24.0 programında; frekans, yüzde, ortalama değerleri, çapraz tablo, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis H test ve Bonferroni düzeltmesi istatistikleri kullanılmıştır. Kadınların yaş ortalamalarının 41,58 olduğu ve en fazla lise mezunu, ev hanımı, evli ve çocuk sahibi oldukları belirlenmiştir. Çoğunluğun `normal` beden kitle indeksinde (BKİ) ve ortalamalarının 26,52±4,82 (kg/m2) olduğu saptanmıştır. UFAA'ya göre; kadınların %47,9'u `düşük düzeyde yeterli`, %40,5'i `yetersiz`, %11,6'sı `yeterli` fiziksel aktivite düzeyinde belirlenmiştir. Fiziksel aktivite düzeyi ile `eğitim durumu` arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Kadınların `yürüme` puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Fiziksel aktivite puanları ile `BKİ` ve `yaş grupları` arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). EDDBA'ya göre; kadınların %31,4'ünün `eğilim` aşamasında olduğu ve çoğunluğun fiziksel aktivitenin faydasına katıldığı belirlenmiştir. Sonuçlar doğrultusunda; yürüyüş aktivitesinin desteklenmesi, çalışmanın yapıldığı alanda bireylerin istek ve görüşleri doğrultusunda farklı aktivite alanlarının oluşturulması ve tanıtımı, hemşirenin aktivite konusunda rollerinin geliştirilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Fiziksel Aktivite, Kadın, Egzersiz Davranışı Değişim Basamakları Anketi, Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi, Hemşirenin Rolü
dc.description.abstractThis research is related with female participants in order to determine the physical activity levels, ideas and behavior stages of the participants in a public education center from 22 April-8 May 2019 on the Anatolian side of Istanbul. The universe of the study was 185 women who attended courses in the spring semester. With the aim of reaching the entire universe, 121 women were included in the study. Personel Information Form, International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) and Exercise Stages of Change Questionnaire (ESOCQ) were used as data collection methods. The datas were collected in classes by the researcher and a course trainer. In the evaluation of the data in SPSS 24.0 program; frequency, percentage, average values, cross table, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis H test and Bonferroni correction statistics were used. It has been determined that the average age of women is 41.58 and they are mostly high school graduates, housewives, married and having children. It has been determined that the majority is in the `normal` body mass index (BMI) and their average is 26.52±4.82 (kg/m2). According to IPAQ; It was determined that 47.9% of the trainees were at the level of `low level of sufficient`, 40.5% is `inadequate` and 11.6% is at the level of `sufficient` physical activity. A statistically significant difference was found between physical activity level and `educational status` (p<0.05). It was determined that the average of `walking` score higher level. A statistically significant difference was found between physical activity scores and `BMI` and `age groups` (p<0.05). According to ESOCQ; It was determined that 31.4% of women are in the `tendency` stage and most participants are agreed with beneficies of physical activity. As a result; it was proposed to support walking activity, to create and promote different activity areas in line with the wishes and opinions of individuals in the study area, and to improve the roles of the nurse in the field of activity. Key Words: Physical Activity, Female, Exercise Stages of Change Questionnaire, International Physical Activity Questionnaire, Nurse's Roleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectKadın Hastalıkları ve Doğumtr_TR
dc.subjectObstetrics and Gynecologyen_US
dc.titleBir halk eğitim merkezindeki kadın kursiyerlerin fiziksel aktivite düzeyleri fiziksel aktiviteye ilişkin görüşleri ve egzersiz davranışı değişim aşamalarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of physical activity levels physical activity ideas and behavioral phases of physical activity of female trainees in a public education center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-02
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10326792
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid618234
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineKadın Hastalıkları ve Doğum Hemşireliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess