Üsküdar Üniversitesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin depresyon-anksiyete-stres seviyeleri ile ilişkisi
dc.contributor.advisor | Erensoy, Habib | |
dc.contributor.author | Tecer, Havva | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:04:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:04:38Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/376632 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ve depresyon-anksiyete-stres seviyeleri arasındaki ilişki çeşitli boyutlara göre araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemi 159 öğrenciden oluşmaktadır. ZYE ve DASS-42 envanterleriyle elde edilen veriler öğrencilerin çeşitli demografik özelliklerine göre karşılaştırılmıştır. Bulgulara göre üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri, cinsiyet, yaş, akademik başarı ve barınma tercihlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre zamanı daha etkin kullandıkları tespit edilirken, zaman yönetiminin akademik başarı ile arasında güçlü ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Zaman yönetimi, yaşa göre de anlamlı bir şekilde farklılaşsa da bu ilişki tam doğrusal değildir. Öğrencilerin gelir seviyelerinin ise zaman yönetimlerini etkilemedikleri bulunmuştur. Çalışmada DASS-42 ile elde edilen sonuçlar ise depresyon, anksiyete ve stresin cinsiyetten bağımsız olduğunu ortaya koymuştur. Benzer şekilde yaş ve barınma tercihleri de öğrencilerin depresyon-anksiyete-stres düzeylerini etkilememektedir. Fakat DASS-42 puanları öğrencilerin akademik başarılarına göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Son olarak literatürle uyumlu olacak şekilde, öğrencilerin zaman yönetimi becerileri ile depresyon-anksiyete ve stres seviyeleri arasında negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Bir başka ifadeyle depresyon, anksiyete ya da stres seviyesi yüksek olan öğrencilerin zaman yönetimi becerileri düşüktür. Anahtar kelimeler: Zaman yönetimi, DASS-42, depresyon, anksiyete, stres. | |
dc.description.abstract | The Relationship Between Time Management Skills and Depression-Anxiety-Stress Levels of Üsküdar University StudentsIn this study, the relationship between time management skills and depression-anxiety-stress levels of university students was investigated according to various dimensions. The sample size of the study was 159. The data obtained from ZYE and DASS-42 inventories were compared using socio-demographic characteristics of the students. According to the findings, time management skills of university students significantly differs by gender, age, academic achievement and accommodation preference. Female students use their time more efficiently comparing with male students: In addition, there is a positive correlation between academic success and time management; students who have higher time management skills are more successful than the others. While time management differs significantly by age, this relationship is not exactly linear. It was found that the income level of the students do not affects the time management.The results of DASS-42 shows that depression, anxiety and stress are independent of gender. Similarly, age and accommodation preferences do not affect the depression-anxiety-stress levels of the students. However, DASS-42 scores differ significantly according to students' academic achievement.Finally, being consistent with the literature, tis study indicates that there is a negative relationship between time management and depression-anxiety-stress levels in university students. In other words, students with a high level of depression, anxiety or stress have low time management skills. Keywords: Time management, DASS-42, depression, anxiety, stress. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üsküdar Üniversitesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin depresyon-anksiyete-stres seviyeleri ile ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between Üsküdar University students 'time management skills with depression-anxiety-stress levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-15 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Depression | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Üsküdar | |
dc.subject.ytm | Time management | |
dc.subject.ytm | Depression | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10242957 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 547761 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |