Ortaöğretim öğrencilerinde siber zorbalık ve siber mağduriyet: Ankara ili örneği
dc.contributor.advisor | Songür, Neşe | |
dc.contributor.author | Tunca, Gülnihal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:02:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:02:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/376038 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ortaöğretim öğrencilerinin siber zorba ve siber mağdur olma durumlarını belirlemektir. Bu amaçla seçilen `Siber Zorbalık Anketi`nde yer alan internet ve akıllı telefon kullanımı, sanal ortam etkileşimi ve sanal ortamda rahatsız edici davranışlar bölümleri demografik özelliklere göre analiz edilerek, ana problem ile alt problemlere cevap aranılmıştır. Bu araştırmanın uygulanması için Ankara iline bağlı merkez ilçelerde bulunan 3 Temel Lise, 10 Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, 7 Anadolu Lisesi, 3 Fen Lise, 2 Sosyal Bilimler Lisesi, 5 İmam Hatip Lisesi olmak üzere toplam 30 okul seçilmiştir. Seçilen bu okullarda 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde öğrenim gören 1.154 öğrenciye ölçek uygulaması yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre en fazla fen lisesinde okumakta olan öğrenciler akıllı telefon, tablet, bilgisayar ve internet kullanımına sahiptirler ve en yüksek siber zorbalık puanları fen lisesi öğrencilerine aittir. En az siber zorbalık puanları ise özel lisededir. Siber mağduriyet puanlarında bir farklılaşma görülmemiştir. Siber zorbalık ve mağduriyetin birbirini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to determine the status of cyberbully and cyber victimization among secondary school students. In the chapters of `Cyber Bullying Survey`, which is chosen for this purpose, the useage of internet and cell phones, virtual environment interaction and distruptive actions in virtual environment are analyzed by demographical characteristics and lloked for an answer for the main and sub problems. To apply this research, 3 basic high schools, 10 Vocational and Technical Highschools, 7 Anatolian High Schools, 3 Science High Schools, 2 Social Sciences High Schools and 5 Imam Hatip High Schools in total 30 highschools are selected in center towns in Ankara. In these selected schools 1154 students who are being educated in 2018-2019 term were be reached and scaling survey applied to general to reach a conclusive result. According to the results of our research, the highest usage of smartphones, tablet computers, computers and the internet belongs to the science high school students and in these schools, cyber bullying scores are the highest. The lowest cyber bullying score belongs to the collages. On differentiation of cyber victimization scores hasn't been any observed. Cyber bullying and victimization have been shown to affect each other positively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğrencilerinde siber zorbalık ve siber mağduriyet: Ankara ili örneği | |
dc.title.alternative | Cyber bullying and cyber victimization in secondary school students: Ankara province sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-04 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10302586 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587479 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |