Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbek, Süleyman
dc.contributor.authorAkcan, Melek
dc.date.accessioned2020-12-29T09:02:25Z
dc.date.available2020-12-29T09:02:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375980
dc.description.abstractBu çalışmada Orta Çağ Türk tarihinin sahalarından Hindistan sahasına İslâmiyet'in fetihler kanalı ile girmesi sonucu, burada vücut bulan Türk-İslâm devletlerinden Delhi Türk Sultanlığı ve Babûrlerin eğitim-öğretim faaliyetleri konu edinmiştir. Giriş kısmında Hindistan'ın genel görünümü ve buraya hâkim olan siyasi yapıların kısa bir tarihçesine yer verilmiştir. Çalışmanın İkinci Bölümü, Delhi Türk Sultanlığında eğitim-öğretim faaliyetlerine ayrılırken eğitim ve öğretim kurumları, eğitim ve öğretim görevlileri ve disiplinlerin genel olarak Orta Çağ Türk-İslâm dünyasındaki dönemin diğer devletlerinin eğitim teşkilatına dayandığından bahsedilmiştir. Üçüncü Bölümde Babûrlüler Devleti'nin eğitim-öğretim durumları sultanların adları altında incelenip dönemsel gelişim ve dönüşümler derinlemesine ortaya konulmuştur. Tez çalışmasının sonuç kısmında ise Hindistan Türk-İslâm devletlerinin eğitim-öğretim teşkilatına dair değerlendirmeler ve saptamalar yer almıştır
dc.description.abstractIn this study, the education and training activities of Turkish-İslâmic countries, Sultanate of Delphi Turks and Babûrs, which had been founded in India as a result of the entrance of İslâm via conquests, has been studied. In the entrance part a general overview of India and a short story of political structure has been examined. While the second part was seperated for the educational activities in the Sultanate of Delphi Turks, education and training institutions, educators and diciplines were generally mentioned as depending in the other countries of Middle Ages Turkish-İslâmic World. In the third part, Babûrs' education and training status were examined under the period of each Sultan and periodical developments and changes were explained in details. In the conclusion part evaluations and assesments related to the Indian Turkish-İslâmic states' education-training organisations were placed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleHindistan Türk-İslâm devletlerinde eğitim-öğretim teşkilatı
dc.title.alternativeEducation -training organization of Indian Turkish-Islâmic states
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10020989
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577067
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineOrtaçağ Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess