Show simple item record

dc.contributor.advisorCanan, Sinan
dc.contributor.authorYelken, Yadigar Solin
dc.date.accessioned2020-12-29T09:01:53Z
dc.date.available2020-12-29T09:01:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375817
dc.description.abstractDünya, dijital iletişim teknolojilerindeki yenilikler ile birlikte yeni bir döneme girdi. Bugün gelinen noktada insan ilişkileri yeniden biçimlenmektedir çünkü her yeni teknoloji kültürü dönüştürücü bir etki yaratır. Bu da toplumsal ve kültürel dönüşümü kaçınılmaz kılar. Değişimi özellikle gündelik yaşamdaki alışkanlıklar ve iletişim biçimleri üzerinde görürüz. Günümüz dünyasında dijital dünya sakinlerinin %92'si tarafından kullanılan Emojiler, dünyada en hızlı büyüyen dil olarak görülüyor. Duygu ikonları ya da Emojilerin, hemen hemen sosyal medya kanallarının ve anlık mesajlaşma platformlarının tamamına nüfuz eden küresel bir iletişim aracı haline geldiğinin konuşulduğu bir dönemde emojiler ile ilgili araştırma yapmak kaçınılmaz bir durum.Bu çalışmanın amacı ülkemizde en çok kullanılan emojilere Türk kullanıcıların yüklediği duygusal anlamlar. Bu bağlamda çalışma üç ana bölümden oluşmuştur. İlk bölümde emojilerin ortaya çıkışına, ikinci bölümde yaşadığımız çağda evrensel bir dil olma yolunda ilerleyen emojilerin Dünya'da ve Türkiye'de kullanımı incelenmiştir. Üçüncü bölüm uygulama bölümüdür. Türkiye'de en çok kullanılan emojiler ile çalışılmıştır. Elde edilen veriler ışığında hazırlanan hipotezler test edilmiş ve bulgulara araştıma bölümünde yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe world entered a new era with innovations in digital communication technologies. Today, human relations are reshaping because every new culture of technology has a transformative effect. This makes social and cultural transformation inevitable. We see the change in particular on habits and forms of communication in everyday life.Emojis, used by 92% of the digital world's inhabitants in today's world, are seen as the fastest-growing language in the world. Researching emojis is inevitable at a time when emotion icons or emojis have become a global communication tool that penetrates almost all of the social media channels and instant messaging platforms.The aim of this study is the emotional meanings imposed by Turkish users on the most commonly used emojis in our country. In this context, the study consists of three main sections. In the first part of the emergence of emoji, in the second chapter in the era, we live in the world of emoji way to becoming a universal language and its usage in Turkey it was examined. The third section is the application section. The most commonly used emojis in Turkey were studied.The hypotheses prepared in the light of the obtained data were tested and the findings are presented in the research section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectNörolojitr_TR
dc.subjectNeurologyen_US
dc.titleTürkiye`de kullanılan emojilerin duygusal karşılıklarının araştırılması
dc.title.alternativeReseach of emotional response of emoji in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentNöropazarlama Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10275090
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599810
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess