Show simple item record

dc.contributor.advisorSongür, Neşe
dc.contributor.authorOlgun, Onur
dc.date.accessioned2020-12-29T09:00:44Z
dc.date.available2020-12-29T09:00:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375463
dc.description.abstract2011 yılında Suriye' de başlayan iç karışıklıklar nedeniyle Türkiye' ye doğru başlayan göç dalgası sonucu Türkiye' de bulunan Suriye kökenli sayısı 3.6 milyonu geçmiş olup göç edenlerin önemli bir kısmını çocuklar oluşturmaktadır. Yaşanan bu göç dalgası temel hizmetlerin sağlanması sürecinde bazı sorunları ortaya çıkarmış olup, sorun yaşanan hizmetlerden biri de eğitim alanı olmuştur. Ulusal ve uluslararası alanda yasal düzenlemelerde çocukların eğitiminin bir hak olduğu vurgulanmış olup, her çocuğun bu haktan yararlanmasının sağlanması devletlerin sorumlulukları arasındadır. Bu kapsamda, Türkiye' de atılan bazı adımlarla Suriye kökenli çocuklar eğitim sürecine dahil olmuş ancak, bu durum bazı problemlere neden olmuştur. Bu çalışma Suriye kökenli çocukların eğitim sistemine dahil olması ile ortaya çıkan sorunları tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veriler, Ankara ili Altındağ ilçesine bağlı olan ve Suriye kökenlilerin eğitim gördüğü 3 ilkokulda görev yapan 9 okul yöneticisi, 63 öğretmen ile çocukları bu okullarda eğitim görmekte olan 28 Suriye kökenli öğrenci velisi ve bu okullarda eğitim gören 31 Suriye kökenli öğrenci ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri ile çözümlenmiştir. Yapılan çözümlemeler sonucunda Suriye kökenli öğrencilerin eğitimi sürecinde iletişim ve dil sorunu, zorbalık-dışlanma ve ötekileştirilme, okula devam, akademik başarı, velilerin etkinliklere katılımı konularında sorunlar yaşandığı tespit edilmiş ve bunların çözümüne yönelik bazı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIn 2011, due to the civil war in Syria, over 3.6 million Syrian, a great majority of whom are children, emigrated to Turkey. This migration wave has caused some problems in the provision of basic services and one of the problems has been faced in the field of education. In national and international regulations, it is emphasized that education of children is a right and it is among the responsibilities of states to ensure that every child can benefit from this right. In this context, through some vital steps and applications, Syrian children in Turkey have been included to the education process but the inclusion of these children to the education system in Turkey has caused some problems. This study aims to identify the problems that have arisen with the inclusion of Syrian children in the education system. In the study, qualitative research methods were used to collect data. The data were obtained from the semi-structured interviews conducted with 9 school administrators, 63 teachers and 28 Syrian parents and 31 Syrian students in three state primary schools where Syrian children continue their education in the district of Altındağ in Ankara. The data were analyzed with descriptive and content analysis methods. As a result of the analyzes conducted, it was found that the problems in adaptaion of Syrian students to the education system are language-communication problems, bullying, exclusion-alienation, and low attendance to school, academic success, parents' participation in the activities. Considering these problem areas, some suggestions were made to solve them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeçici koruma statüsündeki Suriye kökenli öğrencilerin eğitim sistemine uyum sorunları: Ankara-Altındağ ilçesi örneği
dc.title.alternativeThe problems in adaptation of the Syrian students with temporary protection status to education system: Ankara-Altındağ district sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentAmme İdaresi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10314729
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607412
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess