dc.contributor.advisor | Akalan, Güler | |
dc.contributor.author | Karaman, Azimet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T09:00:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T09:00:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375460 | |
dc.description.abstract | Araştırmamızın konusu, Heykel Sanatında Ahşap Yontunun Biçim Çözümlemeleridir. Heykel sanatçısı, tüm yaşamı boyunca kendinden ve çevresinden edindiği deneyimlerinden ve düşün kavramlarından yola çıkarak malzemeye biçim verir. Elde ettiğii nesne, sanatsal bir imgedir. 20. Yy. sonrası teknolojinin ilerlemesi ile sanatçı, heykelde farklı mazleme kullanmaya başlamasına rağmen, geleneksel heykel materyallerinden biri olan Ahşaptan vazgeçemedi. Her sanatçı için hedef, plastik anlatım dili değiştiği halde, malzeme olanakları göz ardı edilmeden, kütle-form ilişkisi çerçevesinde, biçimsel ve anlam bütünlüğünü bozmayacak yalın bir esere ulaşmaktır. Türk Heykel Sanatçıları özellikle 1950 sonrası; kütlesel bir gürünüm dışında, parçalara ayırarak bir bütün elde ettiklerini ve kendi ifade biçimini kullanarak nasıl bir sonuca ulaştıklarını araştırdık. Bunlar, Soyutlama ağırlıklı heykeller doğrudan alınıp değiştirilen parçalanan veya yeniden kurgulanan biçimlerdir. Özellikle, 1990 sonrası genç sanatçıların sanata dair öneri ve çözümlemelerini nasıl ve hangi yollardan dile getirdiklerini bireysel buluşlarıyla heykellerinin nasıl bir biçime büründüğünü inceledik. Birçok sanatçı, düşüncesinin başarılı ve uygun bir biçim anlayışı ile malzemeye aktarımında geleneksel biçim dilini kullanır. Günümüzde kabul gören evrensel normlara uygun özgiün heykellerde; biçimlemede uygulanan plastik unsurlarını irdelemek ve teknik ve mazleme ile uyumu bu araştırmamızda inceledik. Günümüz heykelinin biçim dili, hem modernizm sürcecinde kazandığı dil zenginliği, hem de Postmodern anlayışın getirdiği yaklaşımları yansıtır. Araştırmanın; 2. Bölümünde, Türk Heykel Sanatında Ahşap Yontunun Tarihçesi, 3. Bölümde, Heykel Sanatında Soyutlama ve Soyut Kavramlar, 4. Bölümde, 1950 sonrası Türk Heykel Sanatında Ahşep Yontu ve Soyutlama Yapılan İlk Uygulamalar, 5. Bölümde, 1990'dan Günümüze Kadar Ahşap Yontu Yapan Türk Heykel Sanatçıları ve 6. Bölümde, Araştırma İçin Yapılan Ahşap Yontu Uygulamaları ve Biçim Analizlerine yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | The Form Solutions of Wood Carving in Sculpture Art The subject of our research is, the form solutions of wood carving in sculpture art. The sculpture artist shapes the materials fom the skills which he/she gained from the all life experiences and imaginative concepts during his/her life. The thing he made at last is an artistic imagery. After 20th Century with technological progress; although the artist started to use different materials in sculpture, he/she did not give up wood which is one of the traditional materials. Although the plastic language changes, the target for all the artists is, to reach a simplified artwork without damaging the integrity of form and meaning inside the frame of mass - form relationship. We especially researched the Turkish Sculpture Artists after 1950, about how they form the whole, from the division of the pieces other than a mass look and how they reach the result by using their own self expressions. Those are mostly the abstract sculptures and forms which have been captured and changed, divided or re-edited. Specifically, we researched the suggestions and solutions of the young artists after 1990, in terms of how and which ways they express themselves and how they form the sculptures with their own self inventions. Most of the artists use traditional language of form in the transfer of their thoughts through the materials with a successful and proper meaning of form. We examine the plastic elements that are used for forming the sculptures which are unique, suitable and accepted for universal norms, besides of the harmony with the technical material. The form language of today's sculpture reflects, both the richness of its language which it gained in the modernism period and the approaches which the postmodern understanding has brought. In the research it was featured : The history of wood carving in the sculpture art at 2nd part, the abstaction and abstract concepts in the sculpture art in the 3rd part, the first examples of wood carving and abstraction in Turkish Sculpture Art after 1950 in 4th part, Turkish Sculpture Artists who are doing wood carving from 1990 , up to now in 5th part, and the wood carving applications for he research besides the form analysis in 6th part. The key words: Sculpture, wood carving, abstraction. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Heykel sanatında ahşap yontunun biçim çözümlemeleri | |
dc.title.alternative | Shape analysis of wood sculpture in sclupture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-06 | |
dc.contributor.department | Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10290857 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589432 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |