Show simple item record

dc.contributor.advisorÖlçer Özünel, Evrim
dc.contributor.authorArslan, Aslihan
dc.date.accessioned2020-12-29T09:00:24Z
dc.date.available2020-12-29T09:00:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375379
dc.description.abstractKültürel öğelerin kuşaklar arası aktarımı her ulus için önemli bir gündem oluşturmakta fakat buaktarım sırasında pek çok engelle karşılaşılmaktadır. Küreselleşme ile birlikte genç kuşaklaryabancı kültürleri kendi kültürlerinden daha iyi tanımakta, hakim olan eğilimleri sorgusuzcakabul etmekte, kendilerine dayatılan ''tüketim'' algısına karşı koyamamaktadırlar. Bu durumyaşlı ve orta kuşak tarafından sert bir dille eleştirilmekte ve ortaya çıkan kuşak çatışmasımüşterek noktaları yok etmektedir. Kuşaklar arası kültürel aktarımın zayıflamasının temelunsurunun genç kuşak olduğu varsayılmakta, gençlerin kültürel değerlerine karşı giderekyabancılaştıkları düşünülmektedir. Fakat orta ve yaşlı kuşağın yaşadıkları hayat merkezekonularak; medya, pazarlama, marka ve şirketler, değerler, alışkanlıklar, teknoloji, küreselleşmegibi gündelik hayatı şekillendiren pek çok parametre göz önüne alındığında değişimin tek birkaynağa bağlanamayacağı görülmektedir. Bu ve benzeri değişkenler çerçevesinde üç kuşakkadının hayatları, düşünceleri, değerleri, alışkanlıkları ve bu alanlardaki değişimlerinkarşılaştırmalı analizleri bu çalışmada ele alınmaktadır
dc.description.abstractThe transfer of intangible cultural heritage from generation to generation become animportantissue, however, duringthis transfer, there are some obstacles. Along with theglobalization, young generations know foreign cultures better than their own culture, accept thedominated tendencies without question ingand can't resist the consumption sense that is imposedto them. This situation is critised by old and middle aged people strongly and the conflict betweengenerations demolishes the commonpoints. It is assumed that the cultural transfer among thegenerations is getting weak because of the young generation sand it is thought that they are gettingalienated to the cultural values. By putting the life that old and middle aged people live in thecenter, if o lot of parameters like media, marketing, brands, companies, values, habits, technologyand globalization which are shaping the daily life are took into account, it can be seen that thechange isn't depend on only one source. Within the frame of these variable, three women's life,thoughts, values, habits that are belong to different generations and the comprative analysis of thechanging in this field are handled in this studyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Bilimi (Folklor)tr_TR
dc.subjectFolkloreen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleToplumsal cinsiyet bağlamında üç kuşak arasında gelenek aktarımı: Samsun örneği
dc.title.alternativeTradition transfer between three generations in the context of gender: The case of Samsun
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-26
dc.contributor.departmentTürk Halk Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGender
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmIntergenerational transmission
dc.subject.ytmTraditions
dc.subject.ytmTraditional values
dc.subject.ytmSamsun
dc.subject.ytmFolklore
dc.identifier.yokid10262060
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561846
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineTürk Halk Bilimi (Folklor) Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess