Show simple item record

dc.contributor.advisorPustu, Yusuf
dc.contributor.authorBağlar, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T09:00:12Z
dc.date.available2020-12-29T09:00:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375345
dc.description.abstractYirminci yüzyılın sonlarına doğru kültürel, sosyal, siyasal ve ekonomik alanlarda büyük değişim yaşanmıştır. Değişim sürecinde toplam kalite yönetiminin (TKY'nin) Türkiye'de 1990'lı yıllarla birlikte daha bir popüler olduğu görülmektedir. Çalışmada TKY, Rekabet Stratejilerinden Porter modeli bağlamında ele alınmıştır. Porter, temel olarak stratejiyi; işletmelerin gelecekte hangi noktaya ulaşması gerektiğini tespit eden ve anılan noktaya ulaşması için neler yapması gerektiğine karar veren süreç olarak tanımlamıştır. Bu stratejiler işletmeler tarafından doğru bir şekilde uygulanarak geliştirildiğinde pazar içinde rekabet avantajı sağlayarak bu avantajı sürdürmeye yardımcı olurlar. Porter'a göre, işletmelerin rakipleri karşısında başarı sağlayabilmesi için tanıtım stratejileri olan maliyet liderliği, odaklanma ve farklılaşmadan birini tercih etmeleri gerekmektedir. Bazı yazarlar Porter'ı destekler şekilde bu üç stratejinin hepsini birden kullanmaya çalışan işletmelerin başarısız olup arada sıkışıp kalacaklarını savunmuşlardır. Bazıları da küreselleşmeyle birlikte artan rekabet ortamında işletmelerin rakipleri karşısında sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmeleri için tek bir strateji uygulamak yerine farklı stratejileri birleştirerek müşterilerine daha iyi fiyat ve/veya hizmet sunmaları gerektiğini savunmuşlardır. Bu çalışmanın amacı, Toplam Kalite Yönetimini Porter Modeli bağlamında inceleyerek, Toplam Kalite Yönetimi Anlayışının işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisi başta olmak üzere, işletmelerdeki yerini ve önemini ortaya koymaktır.
dc.description.abstractBy the end of the twentieth century there was a great change in cultural, social, political and economic fields. Total quality management (TQM) seems to be more popular during the change process in Turkey with the 1990s. In the study, TQM is considered in the context of Porter model from Competition Strategies. Porter has defined basically strategy as a process determining the point which enterprises should reach in the future and deciding what they should do in order to reach the aforementioned point. These strategies help to maintain this advantage by providing a competitive advantage within the market when implemented and developed correctly by enterprises. According to Porter, enterprises need to prefer one of promotion strategies such as cost leadership, focusing and differentiation to achieve success against their competitors. Some authors have argued that enterprises which attempt to use all of these three strategies to support Porter will fail and get stuck in the middle. Some have argued that enterprises should offer better prices and/or services to their customers by combining different strategies instead of implementing a single strategy in order to achieve a sustainable competitive advantage against their competitors in an environment of increasing competition with globalization. The aim of this study is to review Total Quality Management in the context of Porter Model and to set forth the position and importance of Total Quality Management Approach in the enterprises especially its impact on the competitiveness of enterprises.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminin rekabet stratejilerinden Porter Modeli bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of total quality management from the competitive strategies in the context of Porter Model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmPorters model
dc.identifier.yokid10242270
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546830
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineKamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess