Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Hakan
dc.contributor.authorBiçen, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:59:45Z
dc.date.available2020-12-29T08:59:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375256
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, işgörenlerin mutluluk düzeyleri ile işten elde ettikleri tatmin ve işgören performansı arasındaki ilişkinin varlığını ve yönünü belirlemek, aralarındaki etkileşimi tespit etmeye çalışmaktır. Mutluluk düzeylerinin iş tatmini ve işgören performansı üzerinde ne tür bir etki oluşturduğu incelenmeye çalışmaktır. Araştırmanın uygulanmasında ise nicel araştırma yöntemi olan anket tekniği kullanılmıştır. Anket çalışmasında, kişisel bilgi formu, iş tatmini, ve iş performans düzeyi belirlemeye yönelik ölçekler kullanılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan verilerin istatiksel programlar ile analizleri yapılarak, katılımcıların demografik özelliklerine (cinsiyet, yaş, öğrenim, medeni durum, gelir düzeyi) verdikleri cevaplar doğrultusunda, frekans analizi; iş tatmini ile demografik özelliklere ilişkin T testi ve OXFORD mutluluk ölçeği,iş tatmini ve iş performansı arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi ve korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre turizm işgörenlarının mutluluk düzeyleri, iş tatminleri ve çalışma performansları arasında anlamlı ilişki tespit edilmiştir. İşgörenların demografik özellikleri (yaş,cinsiyet, sektördeki çalışma yılı, işletmedeki çalışma yılı, yönetici olup olmama durumu) ile iş tatmin düzeyleri arasında farklılık tespit edilmiştir. Ancak işgörenların medeni durumları, eğitim durumları ve çalıştıkları departman ile iş tatmin boyutu ve çalışma performansları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the existence and direction of the relationship between the happiness levels of the employees and the satisfaction and employee performance obtained from the job and try to determine the interaction between them. The effect of happiness levels on job satisfaction and employee performance is to be examined. In the application of the study, the quantitative research method, the survey technique, was used. In the questionnaire, scales were used to determine the personal information form, job satisfaction, and job performance level. By analyzing the data collected through the questionnaire with statistical programs, the frequency analysis of the participants according to their demographic characteristics (gender, age, education, marital status, income level); Correlation analysis and correlation analysis were performed to determine the relationship between job satisfaction and demographic characteristics, T test and OXFORD happiness scale, job satisfaction and job performance. According to the results of the study, a significant relationship was found between the happiness levels, job satisfaction and working performance of the tourism workers. There were differences between the demographic characteristics of the employees (age, gender, working year in the sector, working year in the enterprise, the status of administrator) and job satisfaction levels. However, no significant relationship was found between the marital status of the employees, their educational status and the department they work with and their job satisfaction and working performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşgören mutluluk düzeylerinin iş tatmini ve iş performansı üzerine etkileri: Konaklama işletmelerinde bir inceleme
dc.title.alternativeThe effects of employee hapiness levels on job satisfaction and job performance: A review of accommodation establishments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-11
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational happiness
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHappiness
dc.identifier.yokid10247426
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558177
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess