Show simple item record

dc.contributor.advisorYanık, Jale
dc.contributor.authorSiva, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:59:44Z
dc.date.available2020-12-29T08:59:44Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375253
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tehlikeli atık sınıfına giren yağlı gemi atıklarından (sintine ve yağlı çamur) yakıt olarak kullanılabilecek sıvı ürün elde edilmesi ve bu atıkların ömrünü tamamlamış lastiklerle beraber işlenerek içeriğindeki ağır metal miktarının azaltılmasının incelenmesidir.Yağlı gemi atıklarının (sintine ve yağlı çamur) ve ömrünü tamamlamış lastiklerin (ÖTL) tek başına ve ikili karşımlar halinde (1:1) 500?C'de azot atmosferinde ısıl ve katalitik parçalanması gerçekleştirilmiştir. Katalizör olarak bir ticari akışkan yatak parçalama katalizörü (FCC) ve endüstriyel atık ürünü olan kırmızı çamur (KÇ) kullanılmıştır. Isıl parçalama (piroliz) ürünleri gaz, yağ, sulu faz ve karbon bakiye olarak sınıflandırılmıştır. Çalışmada, sıcaklık ve katalizör kullanımının piroliz ürün dağılımlarına ve üretilen sıvı yakıt kalitesine etkisi incelenmiştir. Üretilen sıvı yakıtların yakıt karakteristikleri ile ağır metal içerikleri çeşitli fiziksel testler (vizkozite, su tayini), kromatografik (GC) ve spektroskopik (ICP-OES) analiz yöntemleri ile incelenmiştir.Yağlı gemi atıklarının ve ömrünü tamamlamış lastiklerin piroliz işlemi ile kullanılabilir sıvı yakıtlara dönüştürülmesinin çevre dostu bir yol olduğu bulunmuştur.Anahtar sözcükler: Sintine, yağlı çamur, ömrünü tamamlamış lastik, piroliz, ağır metal giderimi
dc.description.abstractThis study focuses on the liquid product that can be used as fuel produced by the hazardous oily ship wastes (Bilge water oil and sludge oil). The aim of this study is the investigation of the reducing of the heavy metal content in liquid fuels by processing of Bilge water oil or Sludge oil with scrap tires.Thermal and catalytic decomposition of the oily ship wastes (Bilge water and sludge) and the scrap tire as alone and binary blend (1:1) at 500 ?C in nitrogen atmosphere were occurred. As catalyst, a commercial fluid catalytic cracking (FCC) and an industrial waste product named as Red Mud (RM) were used. Pyrolysis products were classified as gas, oil, aqueous phase and coke. In this study, the effect of the temperature and using catalyst on the product distribution of pyrolysis and the quality of the produced liquid fuel were investigated. The fuel characteristics of the produced liquid fuel and the heavy metal contents were examined by various physical tests (i.e. viscosity and water content) and chromatographic (GC) and spectroscopic (ICP-OES) analysis methods.Key Words: Bilge water oil, sludge oil, scrap tire, pyrolysis, elimination of heavy metal.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇevre Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEnvironmental Engineeringen_US
dc.titleYağlı gemi atıklarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of oily wastes in ships
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇevre Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid428249
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid307488
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess