Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Tevfik
dc.contributor.authorAcar, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:59:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:59:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375204
dc.description.abstractBu araştırmada, Ankara ilinde bulunan Rehberlik ve Araştırma Merkezinde çalışan öğretmenlerin genel özyeterlilik düzeyleri ve iş doyumu düzeyleri, genel özyeterlilik ile iş doyumu arasındaki ilişkiyle beraber genel özyeterliliğin iş doyumu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma 2017-2018 döneminde Ankara iline bağlı 14 ilçede faaliyetlerini yürüten Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde görevli 164 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırma verilerini toplamak için görüşme tekniği, Kişisel Bilgiler Formu, Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ve Minnesota İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA), t-testi, Kruskal Wallis H- testi, korelasyon ve çoklu regresyon analizi teknikleri uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre Rehberlik ve Araştırma Merkezinde çalışan rehberlik öğretmenlerinin genel özyeterlilik yılmama alt boyutu düzeylerinin özel eğitim öğretmenlerinden yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca Rehberlik ve Araştırma Merkezi Rehberlik Hizmetleri Bölümünde çalışan öğretmenlerin iş doyumunun içsel iş doyumu alt boyutunun Özel Eğitim Hizmetleri Bölümünde çalışan öğretmenlerden yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, cinsiyet, mesleki kıdem ve kurumda çalışma süresine göre öğretmenlerin genel özyeterlilik ve iş doyumu düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. Genel özyeterlilik ile iş doyumu arasında anlamlı, olumlu ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu, genel özyeterliliğin toplam iş doyumu üzerinde anlamlı hemde etkili olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, relationship between general self-efficacy and job satisfaction, effect of general self-efficacy on job satisfaction, general self-efficacy and job satisfaction levels of teachers working in Guidance and Research Centers in Ankara province, were investigated. Research included 164 teachers working in 14 Guidance and Research Centers in Ankara province during the academic period of 2017-2018. Interview, Job Satisfaction Scale, General Self-Efficacy Scale and Demographic Information form were used to collect data. One-way analysis of variance (one way ANOVA), t-test, Kruskal Wallis H- test, correlation and multiple regression analysis were applied to analysis the data. According to the findings of the research, it was found that the resilience sub-dimension of general self-efficacy of guidance teachers were higher than those of special education teachers working in Guidance and Research Centers. Also, intrinsic job satisfaction sub-dimension of job satisfaction of teachers who are working in guidance and counseling department were higher than those of working in special education deparment. In addition to this, it was found that there were no significant difference between the general self-efficacy and job satisfaction levels of teachers according to gender, professional seniority and working time at the institution. To sum up, it was found that there were a significant, positive but weak relationship between general self efficiacy and job satisfaction, however, general self efficacy was effective on total job satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleRehberlik ve araştırma merkezinde çalışan öğretmenlerin genel özyeterlilik algıları ve iş doyumu düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of job satisfaction levels and general self efficacy perceptions of teachers working in guidance and research centers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-03
dc.contributor.departmentAmme İdaresi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCentres of Educational Guidance and Research
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCentres of Educational Guidance and Research
dc.subject.ytmGuidance education
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmAnkara
dc.identifier.yokid10250403
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550754
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess