Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgin, Kamil Ufuk
dc.contributor.authorÇaltak, Umut
dc.date.accessioned2020-12-29T08:59:22Z
dc.date.available2020-12-29T08:59:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375172
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Almanya'da ve Türkiye'de eğitim sendikalarının eğitim politikalarına etkilerini ortaya koymaktır. Çalışmanın birinci bölümünde sendikacılığın kavramsal çerçevesi verilmiştir. İlerleyen bölümlerde Almanya ve Türkiye'deki eğitim sendikalarının ortaya çıkışı, gelişimi ve güncel durumu detaylıca ele alınmıştır. Eğitimcilerin sendikalaşma mücadelesi Almanya'da Türkiye'ye oranla daha erken başlamış fakat her ülkede de sendikalar aynı tür baskı ve yıldırma politikalarına maruz kalmışlardır. Tüm bu olumsuzluklara rağmen sendikalar gelişimlerini sürdürmüş ve her iki ülkede de yasal dayanaklarına kavuşarak kendilerini demokratik sosyal hayatın önemli bir aktörü olarak kabul ettirmişlerdir. Yine de bu sancılı süreçler arkalarında derin yaralar bırakmış ve sendikal hareketin bölünmesine neden olmuştur. Almanya'da öğretmen sendikacılığının keskin bir şekilde ayrışmasına neden olan temel nedenler mezhep temelli sendikacılık, 3 parçalı okul sistemi tartışmaları, memurların grev hakkı ve genel ideolojik tutumlardır. Türkiye'de sendikalar arasındaki keskin bölünmüşlüğün altında Türkiye'nin çok partili sisteme geçiş ile başlayan ideolojik ayrışmalar ve her iktidarın kendi sendikasını yaratma çabası yatmaktadır. Bu durum Türkiye'de sendikaların eğitimcilerin en temel kazanımları konularında bile bir araya gelememesine ve eğitim politikalarında yeterince belirleyici bir rol oynayamamasına neden olmaktadır. Buna rağmen Türk eğitimci sendikaları kendi ideolojik çizgilerinin eğitime hâkim olabilmesi için çeşitli faaliyetler göstermektedir. Fakat tüm bu faaliyetlere rağmen iktidarların ise kendi eksenlerinde olan sendikaların görüşleri dışındaki görüşlere pek itibar etmediği görülmektedir. Almanya'da ise mevcut federal sistem her eyaletin kendi eğitim ve kültür politikasını belirlemesine imkân verirken, merkezi hükümetin bu alanlara müdahale etmesini sınırlamaktadır. Bu sendikaların merkezi bir örgütlenmeden ziyade eyaletler bazında örgütlenmesine neden olmaktadır. Eyaletler bazında örgütlenen sendikalar eyalet hükümetleri üzerinde etkili olabilmekte ve eğitim politikaların şekillenmesinde aktif olabilmektedirler.
dc.description.abstractThis study aims to determine the effects of teacher unions on education policies in Germany and Turkey. In the first part of the study, the conceptual framework of trade unionism is presented. In the following sections, the emergence, development and current status of teacher unions in Germany and Turkey are discussed in detail. The unionization struggles of teachers began earlier in Germany than in Turkey. But these unionization struggles in each country have been subjected to the same sort of repression and policy of intimidation. In spite of all these problems, teacher unions have continued their development and gained a legal basis in both countries and established themselves as an important actor of democratic social life. Nevertheless, these painful processes caused many negatives and the fragmentation of the trade union movement. The main reasons behind the sharp fragmentation of teacher unionism in Germany are sectarian-based trade unionism, discussions of the tripartite school system, teachers' employment status as a civil servant and general ideological attitudes. The underlying reason for the fragmentation among Turkish teacher unionism is mainly an ideological breakdown which has started after Turkey's transition to a multiparty system. In addition to this, the effort of the governments to create their trade unions or to take trade unions under control has played a big role. This fragmentation of Turkish teacher unionism causes failure to collaboration on the key issues and also prevents to have an impact on education policies of Turkey. Nevertheless, Turkish teacher trade unions have still various activities to be active in having an impact on education policies according to their ideologies. However, despite all these activities, it is seen that the authorities do not respect the views other than those of the unions on their axis. In Germany, the current federal system gives each state sovereignty in the field of education and allows them to determine its own educational and cultural policy while limiting the central government's interference. This causes unions to be organized based on states rather than a central organization. This situation enables the teachers' trade unions to have an impact on state governments and be active in shaping educational policies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleEğitim politikalarına etkisi açısından Almanya`da ve Türkiye`de eğitim sendikacılığı
dc.title.alternativeThe impact of teacher unionism on education policies in Germany and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-10
dc.contributor.departmentAmme İdaresi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation unions
dc.identifier.yokid10318909
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608190
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineKamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess