Show simple item record

dc.contributor.advisorTunçel, Gül
dc.contributor.authorAkay Erikli, Ayça
dc.date.accessioned2020-12-29T08:58:54Z
dc.date.available2020-12-29T08:58:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375073
dc.description.abstractHıristiyan sanatında en sık işlenen konu İsa'nın Çilesi'dir. Bu bölüm Hıristiyan ikonografisinde Passion terimiyle ifade edilmektedir. Sanat, Hıristiyanlığın ilk döneminden itibaren dine hizmet ederken, Rönesans'la birlikte sanatçılar sanatın dine bağımlılığından kurtulmuş ve dış dünyayla yönelmişlerdir. Rönesans döneminde ünlü sanatçılar yetişmiş, önemli eserler verilmiştir. Albrecht Dürer de Yüksek Rönesans döneminde yaşamış, Kuzey ve Alman resim sanatının en önde gelen ressamı sayılmıştır. Kendisinden sonra gelen tüm Alman sanatçılara da yol gösterici olmuştur. 1471-1528 tarihleri arasında yaşamış olan sanatçının farklı tekniklerde yaptığı birçok eseri bulunmaktadır. Çalışmamızda bu eserler arasından üç farklı teknikte yaptığı dört Passion serisinde yer alan toplam 15 sahneye ait 39 eser ikonografik açıdan incelenmiş ve kendi aralarında karşılaştırmalar yapılmıştır. Eserlerin ifadesel anlatımlarının ikonografiyle uyumu analiz edilmiş ve Dürer'in üslubu ikonografi bağlamında incelenmiştir.
dc.description.abstractThe most common argument in Christian art is The Passion of the Christ. This section describes as Passion in Christian iconography. While the art was a tool for the religion from the early days of Christianity, the artists, along with the Renaissance Era, freed from the boundary of religious in terms of art and tended towards the outside world. During the Renaissance period, famous artists were trained and important works have emerged. Albrecht Dürer, one of the famous artists, lived in the High Renaissance period and was considered to be the most prominent painter of North and German painting art. He also became a guide all German artists who born after him. The artist who lived on 1471-1528 has many works done in different techniques. In this work, 39 artifacts belonging to 15 scenes in four Passion series, which he made in three different techniques among these works were examined iconographically and compare among themselves. The conformity of the expressions of the works with the iconography was analyzed and Dürer's style was examined in the context of iconography.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleAlbrecht Dürer tasvirlerinde passion ikonografisi
dc.title.alternativePassion iconography on Albrecht Dürer depictions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-28
dc.contributor.departmentSanat Tarihi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDürer, Albrecht
dc.subject.ytmDescription
dc.subject.ytmIconograpy
dc.subject.ytmPassions
dc.subject.ytmRenaissance Period
dc.subject.ytmChristian art
dc.identifier.yokid10265862
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559595
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineSanat Tarihi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess