Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Çiğdem
dc.contributor.authorEkmekci, Göktehan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:58:41Z
dc.date.available2020-12-29T08:58:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375025
dc.description.abstractAraştırma konusu olarak, özellikle 21. Yüzyıl içerisinde teknoloji ve internetin gelişimiyle birlikte, erişim gücünün artması, dijital ve sosyal medya alanlarının ortaya çıkmasıyla reklamcılığın nasıl değiştiği araştırılmıştır. Bu gelişimlere paralel olarak bilgisayar teknolojilerinin de ilerlemesiyle, ortaya çıkan akıllı mobil cihazların, insanlar tarafından tüketilerek hızlı benimsendiği, reklamların ve reklam tasarımlarının bu cihazlar üzerinden nasıl yapılabileceği tartışılmıştır. Daha sonraki süreçte bilgisayar teknolojilerinin yanı sıra, 3 boyutlu grafik ve yazılım teknolojilerinin de gelişiminin bir sonucu olarak sanal gerçeklik teknolojisinin nasıl ortaya çıktığı ve gelişim gösterdiği geçmişten bugüne araştırılmıştır. Günümüzde çıkan sanal gerçeklik gözlüklerinin ortaya çıkışı ve tüketicinin hayatına girmesi ve bıraktığı etki; mobil teknoloji üreten firmalar tarafından bu teknolojinin benimsenmesi ve kendi cihazlarına uygun gözlükler üretmelerinin nedenleri aktarılmaya çalışılmıştır. Çıkan bu sanal gözlüklerin mobil ile uyumlu çalışması ve reklamcılığın bu gelişmelerden etkilenerek, değişime uğramaya başlaması da incelenmeye çalışılmıştır. Son dönemde yaşanan tüm bu teknolojik gelişmelerin günümüz reklam dünyasına ne gibi etki, katkı ve değişikliklere sebep olduğu nitel araştırma yöntemlerinden biri olan içerik inceleme kullanılarak yapılmıştır. Bu çalışmada ayrıca, sanal gerçeklik gözlüğü kullanılarak izlenebilen bir sanal gerçeklik reklamı olacak şekilde bir örnek uygulama tasarımı yapılmıştır.
dc.description.abstractThe main objective of this research is to study how advertising has changed because of the development of technology and internet, the high increase in access to the internet and the appearance of social media websites. In parallel with this development, computer technologies have also advanced, new smart mobile devices have been adopted and started to be widely used by people. As a result, advertisings and advertising designs through these devices has increased and another aim of the study is to find out how they are used. Along with the advancements in computer technologies, 3D graphic and software technologies have also developed and as a result, virtual reality technology has emerged, which is another subject of the research. The emergence of virtual reality glasses, their use by people, the effect they have on customers, the adoption of these devices by technology producing companies, and the reasons why they have produced glasses compatible with their own devices are among the main contents of the research. These new virtual glasses work in harmony with mobile devices and advertising has been significantly influenced by these developments, and so the changes in advertising have been examined. The effect, contribution and changes caused by these recent technologic developments have been studied by using substantive examination (content analysis), which is one of the qualitative research technics. Also, a sample practice design, which is a virtual advertisement design that can only be watched by using virtual reality glasses, has been created.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSanal gerçeklik teknolojisinin günümüz reklamcılığına etkisi ve bir tasarım uygulama önerisi
dc.title.alternativeThe effect of virtual reality technology on today's advertising and a proposal for design practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentYeni Medya Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10280015
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573521
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess