Akademik kariyerin başlangıcı olarak araştırma görevliliği
dc.contributor.advisor | Pustu, Yusuf | |
dc.contributor.author | Özsoy Başar, Demet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:58:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:58:38Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/375015 | |
dc.description.abstract | Ülkemiz yükseköğretim kurumlarının nitelikli öğretim üyesi eksikliğinin uzun zamandır dile getirilmesi sebebiyle bu alandaki ihtiyacı karşılamak üzere geleceğin öğretim üyeleri gözüyle bakılan ve akademik kariyerin başlangıç basamağını oluşturan asistan/araştırma görevliliğinin incelenmesi gerektiğine karar verilmiştir. Bu kapsamda, bu çalışmada araştırma görevlilerinin geçmişten günümüze Anayasalar, Üniversite Kanunları ve Üniversite Personel Kanunlarına nasıl ve hangi başlıklar altında girdikleri, seçilme, atanma ve görevlendirilme biçimleri, alandaki eksikliği gidermek üzere yapılan yurtiçi ve yurtdışı öğretim elemanı yetiştirme modelleri ile araştırma görevlilerinin sorunları üzerinde durulmuştur. Çalışmanın sonuçları göstermiştir ki; ülkemizde üniversite sayısında yaşanan artışa oranla öğretim üyesi ve özellikle araştırma görevlisi sayısındaki artış yeterli düzeyde olmamış, bilim insanı yetiştirme amaçlı uygulanan modellerden de istenen verim alınamamıştır. Özellikle akademik insan kaynağının temelini oluşturan bu grubun istihdam türleri ile ilgili sorunlar, yükselmede yaşanan kadro sorunu, doktor öğretim üyesi kadrosuna atamada kota uygulaması, görev tanımındaki belirsizlikler, maaşlarının düşüklüğü ve en önemlisi kadro güvencesinin olmaması (50/d ile atanan araştırma görevlileri için) gibi sebepler bu mesleğe yönelik talebin azalmasına ve doğal olarak sayıca yetersiz olan grubun niteliğinin de düşmesine sebep olacağı anlaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Since the shortage of qualified faculty members of the higher education institutions of our country has been expressed for a long time, it has been decided that the assistant / research assistant, who is considered as the starting point of the academic career, should be examined in order to eliminate the shortage of faculty members. In this context, in this study, how and under what titles the research assistants have entered into the Constitutions, University Laws and University Personnel Laws from the past to the present day, the types of election, appointment and appointment, the models of domestic and international teaching staff made in order to eliminate the deficiencies in the field and the problems of research assistants have been emphasized. The results of the study showed that; In comparison with the increase in the number of universities in our country, the increase in the number of lecturers and especially research assistants was not sufficient and the desired efficiency could not be obtained from models applied for the purpose of raising scientists. Problems related to the types of employment of this group, which is the basis of academic human resources in particular, the problem of staff on the rise, the application of quota in the appointment of doctor faculty, uncertainty in the job description, low salaries and most importantly lack of staff security (for research assistants appointed with 50 / d). It is understood that the reasons will lead to a decrease in the demand for this profession and a decrease in the quality of the inadequately group. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Akademik kariyerin başlangıcı olarak araştırma görevliliği | |
dc.title.alternative | Research assistantship as the beginnnig of academic career | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-05 | |
dc.contributor.department | Amme İdaresi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10279271 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 588905 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Kamu Yönetimi Bilim Dalı |