II. Meşrutiyet Dönemi bayındırlık faaliyetleri (1908-1914)
dc.contributor.advisor | Günay, Nejla | |
dc.contributor.author | Kuş, Burhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:58:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:58:31Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374989 | |
dc.description.abstract | Milliyetçilik akımı ve Sanayi İnkılabı'nın getirdiği en zorlu şartları yaşayan Osmanlı Devleti, bu dönemde gerek askeri gerek de ekonomik açıdan zayıflamış konumdaydı. Balkanlar milliyetçi isyanlarla çalkalanırken Osmanlılar bir yandan da sanayileşmiş devletlerle mücadele etmek zorunda kalıyordu. II. Meşrutiyet Dönemi devlet adamları, II. Abdülhamit'in hızlandırdığı bayındırlık hizmetlerini kendi iktidarları döneminde de sürdürmeye çalışmışlardır. Demiryolları başta olmak üzere ülkeyi karayolları, köprü, cami, kilise gibi yapılarla bayındır hale getirmişler, İstanbul ve kutsal topraklar başta olmak üzere ülkenin pek çok kentini modernleştirmeye çalışmışlardır. Bu çalışmanın amacı böylesine zorlu bir dönemi yaşayan Osmanlı Devleti'nin dünyanın 4 önemli devleti ile olan siyasi ve ticari ilişkilerini inceleyerek girdiği dış borç sarmalını incelemek, II. Meşrutiyet'te hangi zorlu şartlarda nasıl hizmetler yapıldığını ortaya koyabilmektir. II. Meşrutiyet Dönemi'ndeki bayındırlık hizmetlerini daha iyi anlayabilmek için de II. Abdülhamit dönemindeki bayındırlık hizmetlerini, Nafia Nezareti'nin kuruluşu ve teşkilat yapısı ile bu dönemde Osmanlı Devleti'nde kurulan şirketler incelenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: II. Meşrutiyet, II. Abdülhamit, bayındırlık, demiryolları, şirketler. | |
dc.description.abstract | The Ottoman Empire, which experienced the most difficult conditions brought about by the nationalism movement and the Industrial Revolution, was weakened both militarily and economically during this period. While the Balkans were shaken by nationalist insurgencies, the Ottomans had to fight industrialised states. II. Statesmen of the constitutional period, II. They tried to maintain the Public Works services that Abdulhamid accelerated during his power. Railways, especially the country highways, bridges, mosques, churches, such as the bayındır, Istanbul and the Holy Land, primarily tried to modernize many cities of the country. The aim of this study is to examine the political and commercial relations of the Ottoman Empire with the four important countries of the world and examine the external spiral of debt, which was entered by the Ottoman Empire during such a difficult period. To be able to explain how services are performed in constitutional law. II. In order to better understand the Public Works Services during the constitutional period, I. Abdulhamid Period Public Works Services, Nafia Nezareti'ninin establishment and organization structure and the Ottoman state established companies in this period were tried to examine.Keywords: II. Constitutional, II. Abdülhamit, public works, railways, companies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | II. Meşrutiyet Dönemi bayındırlık faaliyetleri (1908-1914) | |
dc.title.alternative | Public works acti̇vi̇ti̇es during The Second Constitutional Period (1908-1914) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-28 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10273231 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 572343 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Yakınçağ Tarihi Bilim Dalı |