Show simple item record

dc.contributor.advisorAtan, Murat
dc.contributor.authorKorkut, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-29T08:58:08Z
dc.date.available2020-12-29T08:58:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374910
dc.description.abstractPerakende sektöründe hizmet veren işletmeler için geleceği öngörebilmek büyük önem arz etmektedir. Bu nedenle yapılacak olan tahmin çalışması işletmelere gelecek dönemleri hakkında önemli bilgiler vererek geleceği daha görebilmeleri ve atılımlarını bu yönde geliştirmelerinde kolaylık sağlayacaktır. Tersi durumlarda ise karşılaşacakları en ufak bir beklenmedik durumda büyük kayıplar yaşamalarına sebep olabilir. Bu nedenle amacına uygun olarak planlanan bir tahmin çalışması ile birlikte işletmeler verecekleri kararların ardından başarılı sonuçlar elde edecektir.Bu çalışmada ayakkabı sektöründe hizmet veren işletmeye ait geçmiş dönem satışları dikkate alınarak gelecek dönemde gerçekleşecek satış değerlerine ulaşılması amaçlanmıştır. Problemin çözümü için satışları etkileyen değişkenler belirlenip bir sonraki yılın satış değerlerine ulaşılmıştır Problemin çözüm de Matlab programının yapay sinir ağları algoritması kullanılmıştır. Sonuç olarak tahmini yapılan yıla ait değerlerin gerçek değerlere yakın olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractFor those businesses which serve in retail sector, it is very essential to predict the future. For this reason, the forecasting study will provide important information about the future periods to the enterprises so that they can see the future better and improve their breakthroughs in this direction. Otherwise, it may cause them to lose big under the unexpected situations. That's why, enterprises will achieve successful results after their decisions with a prediction study planned in accordance with their purpose. In this study, it is aimed to reach the sales values to be realized in the future by taking into consideration the past sales of the company serving in the shoe sector. In order to solve the problem, variables affecting sales were determined and the sales values of the following year were reached. In the solution of the problem, artificial neural network algorithm of Matlab program is used. As a result, it is observed that the values of the estimated year are close to the real values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.titleYapay sinir ağları yöntemi ile talep tahmini ve ayakkabı sektörüne uygulaması
dc.title.alternativeDemand forrecasting with artificial neural networks method and implementation in the shoe industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-12
dc.contributor.departmentEkonometri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFuture guess
dc.subject.ytmArtificial neural networks
dc.subject.ytmShoe industry
dc.identifier.yokid10289797
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592954
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineUygulamalı Yöneylem Araştırması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess