Show simple item record

dc.contributor.advisorTolon, Metehan
dc.contributor.advisorBaş, Mehmet
dc.contributor.advisorÖzgen, Pelin
dc.contributor.authorTuran Arzitaş, Müge
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:44Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374808
dc.description.abstractTeknolojinin hızla ilerlemesi ve buna paralel olarak gelişen ve sayısı hızla artan elektronik ortam kullanıcıları ile birlikte sosyal medya tam anlamıyla bir dönüşüm yaşamaktadır. Özellikle internet erişim alanları akıllı telefon ve tablet boyutuna inmiştir. Bu sayede zaman ve mekân sınırı da ortadan kalkmıştır. Tüketiciler bu özellikler sayesinde sosyal medya ortamları üzerinden alışveriş yapmaya başlamışlardır. Bu sosyal medya ortamlarından biri de Instagram'dır. Instagram' dan alışveriş yapan tüketicilerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Araştırmada sosyal ağ siteleri arasında yer alan Instagram'ın seçilmesinin nedeni, Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya sitesinin Instagram olmasıdır. Pazarlama Aktivitelerinin Tüketici Algısı üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunun tespit edilmesini konu edinen bu tez çalışması ile günümüzde en popüler sosyal medya ortamı olan Instagram' da yürütülen pazarlama faaliyetlerinin tüketici algısına etkileri analiz edilmiştir. Bu amaçla çalışmada öncelikle kavramsal ve kuramsal çerçeveye yer verilmiştir. Daha sonra araştırmada istatistiksel açıdan elde edilen verilerin anlamlılık düzeyinin sağlanması amacı ile toplam 526 kişiye anket uygulanmıştır. Ancak, araştırmaya katılanlardan 63 kişi Instagram kullanmadığından ötürü araştırma kapsamından çıkarılmıştır. Sonuç olarak, toplam 463 adet anket SPSS 25 paket programı ile istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Araştırmaya katılan tüketicilerin Instagram pazarlama faaliyetlerine yönelik algılarının karşılaştırılmasında iki seçenekli sorular için Bağımsız Örneklem T-Testi; ikiden fazla seçeneğe sahip sorularda tek yönlü varyans (Anova) analizi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Instagram pazarlama faaliyetlerine yönelik tüketicilerin yaş, öğrenim durumu, meslek ve gelir düzeyi değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamasına karşın, cinsiyet ve kullanım sıklığı değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
dc.description.abstractThere is a strict transformation in the social media together with the rapid advancement of technology and increasing number of electronic media users developed in parallel. Especially access to internet is degraded to the size of smart phone and tablets. Therefore, time and space limitation is lifted. Consumers have started purchasing over social media due to such features. One of the aforementioned social media sites is Instagram. Number of consumers purchasing over Instagram is increasing every passing day. Reason of selecting Instagram among other social websites in the study is that Instagram is the mostly used social media site in Turkey. Effects of marketing activities carried out at Instagram as most popular social media site on the perception of Consumer is analysed through this thesis study having subject of how marketing activities affect the perception of Consumer. For this purpose, conceptual and hypothetical framework is included primarily in this study. Then, surveys are implemented to total of 526 persons for the purpose of providing significance level of the data obtained in statistical aspect. However, 63 people attending the surveys were removed from the study due to not using the Instagram. Consequently, total of 463 surveys have been subjected to statistical analysis by using SPSS 25 package program. Independent Sample T-test analysis is implemented for two optioned questions in order to compare the perception of consumers attending the study relating to Instagram marketing activities and single direction variance (Anova) analysis is implemented for questions having multiple options. Although there is no significant difference in aspect of age, educational status, profession and income level variables of consumers relating to Instagram marketing activities, there is significant difference among gender and frequency of use according to research results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama aracı olarak sosyal medyanın kullanımı: İnstagram örneği
dc.title.alternativeThe use of social media as a marketing tool: The example of instagram
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278319
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588060
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess