Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Mehmet Akif
dc.contributor.authorEce, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:21Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374691
dc.description.abstractKamu yönetiminin akademik bir disiplin olarak ortaya çıkışından itibaren farklı dinamikler ve etkileşimler nedeniyle sürekli olarak yeni yaklaşımlar gündeme gelmiştir. Son yıllarda, 1960'larda ortaya çıkıp 1980'lerde popüler olan Yeni Kamu Yönetimi (YKY) yaklaşımı, kamu yönetimindeki etkisini arttırmış ve devletin daha etkin bir yapıya kavuşması için geleneksel yaklaşımlarda etkili bir dönüşüm öngörmüştür. Bu çalışmada yeni kamu yönetimi ve yönetişim yaklaşımlarının genel felsefeleri, tarihsel gelişimleri literatür taraması ve karşılaştırma yöntemiyle incelenmiştir. Üç bölümden oluşan çalışmada, kaynak taraması yöntemi kullanılmıştır. Kaynak tarama esnasında yerli yayınlar ağırlıklı olarak yerli ve yabancı kitap ve makalelerden faydalanılmıştır. Çalışmada, yönetimde değişim dinamiklerinin son dönem Türk eğitim sistemine yansıması incelenmiştir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, 1980'li yıllardan itibaren dünyada uygulama alanı hızla genişleyen Yeni Kamu Yönetimi çerçevesinde yönetimde değişim dinamiklerinin son dönem Türk eğitim sistemine yansımalarının incelenmesidir.
dc.description.abstractSince the emergence of public management as an academic discipline, new approaches are constantly on the agenda due to different dynamics and interactions. The New Public Management (NPM) approach, which emerged in the 1960s and popularized in the 1980s, increased its influence in public administration and envisaged an effective transformation in traditional approaches to a more effective state structure in recent years. In this study, general philosophies, historical developments of new public administration and governance approaches are examined with literature review and comparison method. In the study which consists of three sections, source scanning method was used. During the literature search, local publications were mainly used for domestic and foreign books and articles. In this study, the reflection of the change dynamics in management to the last Turkish education system is examined. The aim of the study is to examine the reflection of the change dynamics in management in the recent Turkish education system within the framework of New Public Management which has been rapidly expanding in the world since 1980s.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleYönetimde değişim dinamiklerinin son dönem Türk eğitim sistemine yansıması
dc.title.alternativeThe reflection of the change dynamics in management to the last Turkish education system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentAmme İdaresi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish public administration
dc.identifier.yokid10296843
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid590869
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineKamu Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess