Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Mehmet
dc.contributor.authorErdem, Tevfik
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:15Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374662
dc.description.abstractKOBİ'ler günümüzde dünya ekonomisinin etkin ve sürükleyici unsurlarından biri haline gelmiştir. Bu durum Türkiye ekonomisi için de benzerlik göstermekte olup, KOBİ'lerin ülkemizin sosyo-ekonomik gelişimine önemli katkıları mevcuttur. Genel olarak KOBİ'ler, daha çok el emeği ile çalışarak sermaye kullanımını minimize eden, çabuk karar verme yeteneğine sahip, düşük düzeyde yönetim giderleri ile çalışan ve ucuz bir üretim gerçekleştiren iktisadi teşebbüsler olarak tanımlanabilir.`KOBİ'ler kendi başına olan küçük birer ekonomik yapıdır. KOBİ'ler ayrı ayrı değerlendirilecek olduğunda ekonomiye sağlamış oldukları katkıları önemsiz olarak görülmektedir. Ancak, hepsi bir arada ele alındıklarında, oluşturdukları sayısal çoğunluk, onların aslında hem ekonomi hem de toplum için çok önemli olduklarını açıklamaktadır. Bu nedenle KOBİ'lerin gerek üretim gerek pazarlama gerek satış sonrası faaliyetlerinde yaşadıkları sorunların tespiti önem arz etmektedir. Bu çalışmada KOBİ'lerin pazarlama sorunlarının tespitine ve bu sorunların çözümüne yönelik incelemelerde bulunulmaktadır.
dc.description.abstractSME's have become one of the most effective and immersive elements of the World economy. This situation is similar for the economy of Turkey, there is an important contribution to our country's socio-economic development of SME's. In general, SME's can be defined as economic enterprises that work with manual labor, minimize capital usage, have the ability to make quick decisions, work with low level of administrative expenses and realize cheap production. SME's are small economic unit on their own. When SME's are considered separately, their contribution to the economy is seen as insignificant. However, when taken together, the numerical majority they form explains that they are very important for both the economy and society. Therefore, it is important to identify the problems experienced by SME's in both production, marketing and after-sales activities. In this study, investigations are made to identify and solve the marketing problems of SME's.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ`lerin pazarlama sorunları ve pazarlama eğitim ihtiyaçlarının tespiti (Ankara İli Ostim Sanayi Sitesinde tanımlayıcı bir araştırma)
dc.title.alternativeThe marketing problems and determi̇ni̇ng the marketing education necessities of Sme's ( A descriptive research in region of Ankara)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-27
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10309527
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598147
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess