Show simple item record

dc.contributor.advisorDönmez, İbrahim Hakan
dc.contributor.authorTemizer, Eylem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:57:13Z
dc.date.available2020-12-29T08:57:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374650
dc.description.abstractBu çalışmada spor pazarlama kategorisinde yer alan İngbank reklamlarının analiz edilmesiyle spor dışı ürün üreten markaların, sporu araç edinerek yayınladığı reklamlarla hedef kitlesine nasıl bir mesaj vermeye çalıştığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla İngbank markasının 2015, 2016, 2017 ve 2018 yıllarında çekmiş olduğu reklam filmlerinden örneklem alınmıştır. Elde edilen bulgular gösterge-gösteren-gösterilen tabloları ile özetlenmiştir. Buna göre İngbank'ın reklamlarında spor ve sporcu kullanarak toplumun onayını kazanma, imaj geliştirme ve yerel markalar ile olan rekabetinde yerel unsurlar kullanma uğraşı verdiği görülmüştür. Yapılan analizler neticesinde İngbank'ın spor pazarlama ile hazırladığı reklamların çoğunda direkt satış amacı değil, daha çok tanıtım, imaj yaratma ve hatırlanmayı sağlama amacı güttüğü görülmüştür. Çalışmada Türkiye bankacılık pazarında yeni olan markanın, spor sponsorluğunu etkin bir şekilde kullandığı, bu doğrultuda oluşturduğu çalışmalar için basketbol branşını tercih ettiği ve hedef kitlesini de bu branşla ilgilenen kişilerden seçtiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to reveal how the brands that produce non-sports products try to give a message to their target audience with the advertisements they acquire by using sports vehicles by analyzing İngbank advertisements in the sports marketing category. For this purpose, samples were taken from the commercials made by Ingbank in 2015, 2016, 2017 and 2018. The findings are summarized by indicator-indicating-shown tables. According to this, İngbank's advertisements endeavor to gain the approval of the society by using sports and athletes, to develop image and to use local elements in its competition with local brands. As a result of the analyzes, it was seen that in most of the advertisements prepared by Ingbank with sports marketing, it is not intended for direct sales but rather for promotion, image creation and remembering. Work on the new one brand in Turkey banking market, which use sport sponsorship in an effective way, his or her preferred field of basketball for the works created for this purpose and the audience was also concluded that choose the person interested in this branch.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleSpor pazarlama çerçevesinde reklamlarda spor ve sporcu kullanımı: İngbank örneği
dc.title.alternativeSports marketing and sports use in advertisings: Ingbank sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision advertisements
dc.identifier.yokid10309168
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607573
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess