Show simple item record

dc.contributor.advisorErdinç, Şansal
dc.contributor.authorAyyildiz, Semanur
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:58Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374571
dc.description.abstractİnsanoğlu tarih boyunca kendini ifade etme ve diğer insanlarla iletişim kurma arayışının bir sonucu olarak farklı yollara başvurmuştur. Kelimelerin olmadığı zamanlarda dahi beden dilini ve sembolleri kullanarak kendisini ifade etmeye çalışmıştır. İletişimin en önemli unsurlarından biri olan semboller bugün bile çok çeşitli yerlerde ve biçimlerde karşımıza çıkmaktadır. Kuşkusuz sembollerin postmodern dünyada en yaygın kullanım alanlarından biri de ticari bağlamdır. Ticari iletişimde tüketiciye doğru ve hızlı bir biçimde mümkün olan en fazla bilgiyi vermek ve dahası tüketicide ürün ya da hizmete dair olumlu bir algı ve tutum oluşturmak esastır. Ticari firmalar bu sebeple reklam ve propaganda faaliyetlerinde görsel sembolleri çok yoğun bir biçimde kullanarak tüketici davranışlarını kontrol etmeye çalışmaktadır. Mevcut çalışmada bir görsel iletişim aracı olarak sembollerin anlamı ve işlevine işaret etmek, bu noktadan hareketle de ticari olmayan sembollerin ticari sembollere dönüşüm sürecini örnekler üzerinden ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla yaygın olarak bilinen bazı marka sembollerinin gelişim süreci ve taşıdıkları sembolik anlamlar incelenmiştir.
dc.description.abstractThroughout history, people have used different ways to express themselves and seek to communicate with other people. Even in the absence of words, they tried to express themselves using body language and symbols. Even today, symbols which are one of the most important elements of communication, are seen in various places and forms in daily life. Of course, one of the most common uses of symbols in the postmodern world is the commercial context. In commercial communication, it is essential to give the consumer the most accurate information quickly and accurately and, moreover, to establish a positive perception and attitude towards the product or service in the consumer. For this reason, commercial firms try to control consumer behavior by using visual symbols in a very intensive way in advertising and propaganda activities. In the present study, it is aimed to point out the meaning and function of symbols as a means of visual communication, and the process of transformation of non-commercial symbols into commercial symbols by means of examples. For this purpose, the development process of some of the commonly known brand symbols and their meanings are examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTicari olmayan sembollerin ticari sembollere dönüşümündeki anlam değişimi
dc.title.alternativeThe meaning change in the transformation of non-commercial symbols into commercial symbols
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentTasarım Kültürü Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312511
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600592
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess