Öğretmenlerin sayısal yetkinlik düzeyleri ve okullarında akıllı tahta kullanımına etkisi
dc.contributor.advisor | Çelik Russell, Özge | |
dc.contributor.author | Demirel, Raşit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374433 | |
dc.description.abstract | Günümüz dünyasında hızla gelişen bilgi ve iletişim teknolojileri hayatın pek çok noktasında olduğu gibi eğitim alanında da yenilikler getirmiştir. Okullarda akıllı tahtaların eğitim amaçlı kullanılması bu alanda yaşanan önemli yeniliklerden biridir. Özellikle internetin hayatın ayrılmaz bir parçası haline gelmesi bireylerin bilgiye ulaşma imkanlarını önceki dönemlere göre olağanüstü düzeyde artırmıştır. Öte yandan, sınırsız miktarda bilgiye maruz kalan insanlar için bilgiye erişim, ayırt etme ve kullanma seviyeleri sayısal yetkinlik kavramıyla açıklanmaktadır. Bu çalışmada öğretmenlerin sayısal yetkinlik düzeyleri ile öğretimde akıllı tahta kullanmaları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, 16 farklı ildeki 50 ortaöğretim okulunda görev yapan 431 öğretmeni kapsamaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Akkoyunlu vd. tarafından geliştirilen Sayısal Yetkinlik Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonuçlarına göre çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerin sayısal yetkinlik düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmadaki analizler genel sayısal yetkinlik düzeyi ortalama puanı ile haftalık akıllı tahta kullanım süresi ve akıllı tahtalar ile ilgili olumu görüşler arasında pozitif yönlü ve anlamlı düşük düzey korelasyonlar olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | In today's world, rapidly developing information and communication technologies have brought a number of innovations in education. The use of interactive smartboards for educational purposes in schools is one of the important innovations in this field. Especially the fact that internet becomes an integral part of life has increased the individuals' access to information at an extraordinary level compared to previous periods. On the other hand, the level of accessing, distinguishing and using information for the people who are exposed to an infinite amount of information is explained with the concept of digital empowerment. In this study, the relationship between secondary school teachers' digital empowerment levels and their use of interactive smartboards in education is investigated. The research is carried out in accordance with the general survey model of descriptive research methods. The study included 431 teachers working in 50 secondary schools in 16 different provinces. In this study, `Digital Empowerment Scale` developed by Akkoyunlu et al. was used as the data collection tool. According to the results of the study, the digital empowerment level of the teachers in the study group is high. The analyzes show that there are statistifically significant low correlations between general digital empowerment level mean score and average weekly smart board use and general digital empowerment level mean score and positive evaluations about smart boards. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin sayısal yetkinlik düzeyleri ve okullarında akıllı tahta kullanımına etkisi | |
dc.title.alternative | Teachers' digital empowerment levels and effect on use of interactive smartboards in their schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-04 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10303436 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 587995 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |