Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Emine Ebru
dc.contributor.authorBaşaran, Elif
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:31Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374416
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle birlikte küresel çağın sürekli ve yinelenen ihtiyaçlarına cevap verebilmek için, her alanda olduğu gibi finans sektöründe de gelişim ve değişimin bir ihtiyacı olarak sektörel inovasyonlar yapılmaktadır. İnsanoğlu içinde yaşadığı döneme uyum sağlamakta ve zaman içerisinde vazgeçilmez sandığı bazı alışkanlıklarını güncel trendlerle değiştirmektedir. Günümüzde ise finans alanındaki değişimlerin belki de en önemlisi Bitcoin olmuştur. Bitcoin, 2000'li yılların başlarında ortaya çıkan yenilikçi bir dijital para birimi sistemidir. Zamanla popülaritesini ve piyasa kapitalizasyonunu arttırarak, önemli bir müşteri portföyü elde etmiştir. Dünyada olduğu gibi Türkiye'deki yatırımcılar da bu trende uyum sağlamaya başlamışlar buna bağlı olarak yerel piyasada Bitcoin farkındalığı ve işlem hacmi ciddi bir artış göstermiştir. Bu tez çalışması kapsamında, Türkiye'de Bitcoin farkındalığının tespiti yapılacak ve bu farkındalığı etkileyen faktörler; VAR Modeli, Granger Nedensellik Testi, Etki-Tepki Testi ve Hendry Genelden Özele Modellemeleri kullanılarak analiz edilecektir.
dc.description.abstractIn order to meet the continuous and recurring needs of the global era with the development of technology, sectoral innovations are made as a need for development and change in the financial sector as in all other fields. Human beings adapt to the period in which they live and have to replace some of their habits which seem indispensable parts of their lives with the current trends. For the time being, the most important change in the field of finance has been Bitcoin. Bitcoin is an innovative digital currency system that emerged in the early 2000s. In the course of time, it has increased its popularity and market capitalization and achieved a significant customer portfolio. Along with the investors across the world, local investors have begun to adapt to this trend in Turkey. As a result, Bitcoin awareness and its transaction volume in the local market has increased significantly. In this thesis, Bitcoin awareness in Turkey will be determined and the factors affecting this awareness will be analyzed using The VAR Model, Granger Causality Test, Impact-Response Test and Hendry from General to Specific Modelingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleBitcoin piyasası ve Türkiye`deki farkındalığının tespiti
dc.title.alternativeAwareness and detection of bitcoin market in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-17
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10311920
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603156
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineFinans Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess