Show simple item record

dc.contributor.advisorÇınar, Recai
dc.contributor.authorGelibolu, Levent
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:30Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:30Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374413
dc.description.abstractGünümüz rekabet ortamında internet temelli yeni şirketlerin doğuşu, gücün satıcıdan alıcıya doğru değişimi ve bilgiye dayalı pazarlama anlayışının benimsenmeye başlaması gibi bazı olgular gündeme gelmektedir. Hızlı değişimlerin yaşandığı pazar ortamında, işletmelerin var olabilmeleri kadar varlıklarını devam ettirebilmeleri de büyük önem kazanmaktadır. Diğer bir ifadeyle pazar standardını yakalamakla birlikte, bu standartların altına düşmemek için de pazara uygun stratejiler belirlenmesi bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu hızlı değişime rağmen böyle bir değişimi yakalayamasa da varlığını devam ettirmeye çalışan ve şartlarını pazara uydurma zorunluluğu hisseden işletmeler de faaliyetlerini sürdürmektedirler.Küçük ölçekli işletmelerin üretim, istihdam ve diğer ticari faaliyetlerdeki payı, tüm Dünya'da olduğu gibi Türkiye'de de büyük öneme sahiptir. Küreselleşme gerçeği ve ülkelerin tek pazar haline gelmesi karşısında, büyük işletmelerle birlikte doğal olarak küçük ölçekli işletmeler de iç ve dış pazarda bir takım sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. İşletmelerin karşılaştıkları ve büyük önem arz eden sorunlardan birisi de pazarlama sorunudur.Bu çalışmada esas itibariyle küçük işletme yapısına sahip ve tek ürüne yönelmiş olan Kars ili kaşar peyniri işletmelerinin pazarlama sorunları ele alınmıştır. İlk aşamada Kars'taki küçük ölçekli işletmelerin durumu ve ilin ekonomik hayatına sağladıkları katkılar tespit edilerek aktarılmış ve kısada olsa gıda sanayine değinilmiştir. Uygulama kısmında ise işletme sahip veya yöneticilerinin demografik özellikleri değerlendirilmiştir. Ayrıca işletmelerin pazardaki mevcut durumları, sosyo-ekonomik özellikleri ve pazarlama bileşenleri ile ilgili sorunları tespit edilmeye ve çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractToday the concepts, such as the birth of new company, which is based upon internet, the change of power from seller to buyer, orientation towards comprehension of marketing based on knowledge, have appeared in the competitional environment. Within the rapidly changing environment of market, It is important for business enterprise not only to exist but also to keep their presence on tract. In other words, once a standard is achieved to determine strategies in market, it is significantly necessary not to fall under it. Despite this rapid change, there are business enterprises that try to continue their existence and feel themselves compulsory to adapt to the conditions of market even though they are unable to catch such changing perspectives.The share of small-scaled business enterprises in production, employment and other commercial activities, as in the whole world, has an important place in Turkey. In view of globalization as well as of the fact that many countries have become a single market in many places of the world, small-scaled business enterprises, along with big-scaled business enterprises, face a number of problems in both domestic and external markets. Of them, the marketing problem is the one, which is awfully significant for companies. This study focuses upon the marketing problems of Kasar Cheese (a mild, pale yellow cheese made of sheep's milk) in Kars, where there are small-scaled business enterprises directing themselves towards this single product. In the first step, it examines the condition of small-scaled business enterprises in Kars and how they contribute to the economic life of the province yet there is brief information about the food industry in Kars. In relation to application, this study evaluates the demographic characteristic of owners and administrators of those business enterprises. Moreover, it not only tries to determine the problems about the existing conditions, socio-economic characteristics and marketing components, but it also suggests solutions to them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKars ilinde faaliyet gösteren kaşar peyniri işletmelerinin pazarlama sorunları ve çözüm önerileri üzerine bir alan çalışması
dc.title.alternativeA field study on the marketing problems of kasar cheese companies in kars and solution proposals to these problems
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10091637
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid387104
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess