Show simple item record

dc.contributor.advisorAda, Şükrü
dc.contributor.authorYildiz, Güven
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:24Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:24Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374364
dc.description.abstractB LG VE LET Ş M TEKNOLOJ S DERS N N, ÖĞRET MPROGRAMINDAK AMAÇLARINA ULAŞMA DÜZEYLER N NÖĞRETMEN VE ÖĞRENC GÖRÜŞLER NE GÖREDEĞERLEND R LMES (KARS-ARDAHAN-IĞDIR LLER ÖRNEĞ )(YÜKSEK L SANS TEZ )Güven YILDIZDanışman : Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA2006 Sayfa=102ÖZETBu araştırmanın amacı, orta öğretim kurumlarında Bilgi ve letişimTeknolojisi dersinin öğretim programındaki amaçlarına ulaşma düzeylerininöğretmen ve öğrenci görüşlerini alarak incelemektir.Araştırmanın örneklemini Kars, Ardahan, Iğdır il merkezlerinden randomyöntemiyle seçilen orta öğretim kurumlarındaki öğretmen ve öğrencileroluşturmaktadır.Veriler, araştırmanın amacına ulaşmak üzere hazırlanan öğrenci veöğretmen anketlerinden toplanmıştır. ki bölümden oluşan anketin birincibölümünde öğretmen ve öğrencilerin kişisel bilgileri, ikinci bölümde ise Bilgi veletişim Teknolojisi dersinin öğretim programındaki amaçlarına ulaşmadüzeylerinin belirlenmesi için hazırlanan 63 soru yer almaktadır.Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanınkonusuyla ilgili genel bilgiler, ikinci ölümde problemin durumu, üçüncü bölümdearaştırmanın yöntemi, dördüncü bölümde anketlerle toplanan bilgiler ve bilgilerinyorumları, son bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır.Anket yoluyla toplanan bilgiler bilgisayar ortamında SPSS (StatisticalPackage for Social Sciences) paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir.Anahtar kelimeler: Bilgi, Bilgisayar, letişim,Teknoloji, ÖğretimProgramı, Eğitim, Eğitim Programı, Program Geliştirme
dc.description.abstractTHE EVOLUTION ACCORDING TO THE IDEAS OF TEACHERS ANDTHE STUDENTS IN LEVELS OF THE REACHING THE AIM OFKNOWLEDGE AND COMMUNICATION LESSON IN TEACHINGPROGRAM (KARS ARDAHAN IĞDIR CITY SAMBLE)(MASTER THESIS)Güven YILDIZDanışman : Yrd. Doç. Dr. Şükrü ADA2006 Sayfa=102ABSTRACTThe aim of this research is to investigate ideas of the teachers and thestudents about the levels of reaching the aim in teaching programs of theKnowledge and Communication lesson in High School.The samples of the research contain the teachers and the students who areelected by random method in Kars, Ardahan, and Iğdır cities.The data are collected with the teachers and students? questionnaires thatare to reach their aims. The questionnaires are divided into two parts. The firstpart contains the personal information of the teachers and the students. Thesecond part of the questionnaires contains 63 questions that are prepared toinvestigate the level of reaching the aim in teaching methodology of theKnowledge and Communication Lesson.The research is consisting of five parts. The first part is about the subjectof the research , the second part is about the condition of the problem the thirdpart is about the method of the research , the fourth part is about theinformation that are collected from the questionnaires and the comments aboutthese information, the last part is about the conclusion and requests.The information gathered by the questionnaires is evaluated with the SPSS(Statistical Package for Social Sciences) software by computer.Keywords : Knowledge, computer, Communication, Technology, teachingprograms, education , training programs, developing programsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgi ve iletişim teknolojisi dersinin, öğretim programındaki amaçlarına ulaşma düzeylerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi(Kars,Ardahan,Iğdır illeri örneği)
dc.title.alternativeThe Evolution according to the ideas of teachers and the students in levels of the reaching the aim of knowledge and communication lesson in teaching program (Kars, Ardahan, Iğdir city samble)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid157500
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid190934
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess