Kars-Ardahan-Iğdır illeri orta öğretim kurumlarının etkinliklerinin veri zarflama analizi yöntemiyle belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Yeşilyurt, Cavit | |
dc.contributor.author | Kaygin, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:21Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374348 | |
dc.description.abstract | ÖZETBu çalışmada Kars, Ardahan, Iğdır'daki orta öğretim kurumlarının performansı VeriZarflama Analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde performans analizi kavramsalolarak tanıtılmış ve performans ile ilgili kavramlar ve performans ölçüm metotlarıaçıklanmıştır.kinci bölümde Veri Zarflama Analizinin tarihsel gelişimi, uygulama alanları vematematiksel yapısı açıklanmıştır. Ayrıca yönlendirmelere ve yaklaşımlara göre VZAincelenmiş ve VZA'nın uygulama aşamaları verilmiştir.Üçüncü bölümde, EMS yazılım programı tanıtılmıştır. Ardından Kars, Ardahan veIğdır illerindeki orta öğretim kurumlarının 2003, 2004 ve 2005 yıllarındaki performanslarıEMS yazılım programı kullanılarak Veri Zarflama Analizi metoduyla değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Performans, Etkinlik, Veri Zarflama Analizi, Eğitim, Ortaöğretim | |
dc.description.abstract | ABSTRACTIn this study, the performance of the secondary schools in Kars, Ardahan, Iğdır wereanalyzed by Data Envelopment Analysis(DEA) methot.This study consist of three chapter. In the first chapter, the performance Analysis hasbeen introduced conceptually and conceptions related with performance and performancemeasurement methots have been explained.In the second chapter, the historical development, the application fields and themathematical structure of DEA method have been explained. It has also been examinedaccording to the directions and approaches, and the applications stages of DEA method havebeen given.In the third chapter, the efficiency measurement system (EMS) software programmehas been introduced. Subsequently, the performances of the secondary schools in 2003, 2004,and 2005 in Kars, Ardahan and Iğdır cities have been evaluated using the EMS softwareprogramme by the DEA method.Key Words: Performance, Effectiveness, Data Envelopment Analysis, Education,Secondary School Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Kars-Ardahan-Iğdır illeri orta öğretim kurumlarının etkinliklerinin veri zarflama analizi yöntemiyle belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Valuation of the effectiveness of secondary education schools in Kars, Ardahan and Igdir by data envelopment analysis method | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 157504 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 190938 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |