Çağdaş heykel sanatında teknolojinin kullanımı
dc.contributor.advisor | Bingöl, Mehtap | |
dc.contributor.author | Payas, Furkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374335 | |
dc.description.abstract | Çağımızda bilim ve teknolojinin hızlı ilerleyişi, sanat arayışlarında yeni çözümlemelerin ve söylemlerin ortaya çıkmasını da hızlandırmıştır. Geçmişte sanatçıların doğal malzemeye bağlı kalan ve el işçiliğine dayanan sanat üretimlerinin yerini, bugün bilgisayar destekli sanal gerçekliklerle dijital modellemeler almaya başlamıştır. Bu yeni açılımlar sadece tasarım ve modellemeyle sınırlı kalmayıp aynı zamanda üretim, teknik ve malzemelerinin de önünü açmıştır. Giderek artan bu yoğun eğilim geleneksel sanat tanımının sınırlarını teknolojiyle birlikte büyük ölçüde genişletmiştir. Bu tezin amacı, kimlik arayışlarının sanattaki yansımalarını ele alarak, araştırmacının kendi benliğine dair kimlik sorunsalını, gerçekleştirilen bireysel dijital heykel uygulamaları ile ortaya koymaktır. Tasarım aşamasından üç boyutlu üretimine kadar kimlik arayışını temel alan bireysel uygulamalar ile çağdaş heykel sanatındaki üç boyutlu uygulamalar teknik ve tasarım süreçleri bağlamında incelenip değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The rapid progress of science and technology in our age has accelerated the emergence of new analyzes and discourses in search of art. In the past, artists' art production, which was tied to natural materials and based on craftsmanship, was replaced by digital modeling with computer-aided virtual reality. These new expansions not only limited to design and modeling, but also paved the way for production techniques and materials. In line with the increasing demands, it has expanded the boundaries of the definition of traditional art with technology to an unbelievable extent. The main frame of this thesis concerns the problem of identity in the art of digital sculpture, but the examples that emerge in our own experimental searches.From the design stage to 3D production, applications were made based on their own identity search.While revealing these practices, the search for similar identities in contemporary sculpture art was examined and technical and design processes were taken into consideration. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş heykel sanatında teknolojinin kullanımı | |
dc.title.alternative | The use of technology in contemporary sculpture art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-18 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10306333 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 595653 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |