Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgüç, Halil Bülent
dc.contributor.authorAktihanoğlu, Murat
dc.date.accessioned2020-12-02T12:51:47Z
dc.date.available2020-12-02T12:51:47Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37432
dc.description.abstractÖZET MARS : BİR MODELLEME, CANLANDIRMA VE PARALEL BOYAMA SİSTEMİ Murat Aktıhanoğlu Bilgisayar Mühendisliği ve Enformatik Bilimleri Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Bülent Özgüç Aralık, 1992 Bu araştırma, bir modelleme, canlandırma ve boyama sistemini tanımlamaktadır. Sistemin modelleme bölümünde, eklem ve parçalardan oluşan modeller yaratılmakta dır. Canlandırma sürecini oluşturan kişi daha sonra bu nesneleri anahtar çerçevelere yerleştirip, canlandırma sürecini oluşturmak için ara çerçevelerin ara değerlerini bulma işlemini başlatır. Boyama işlemi içinse model ve canlandırma bilgileri bir hiperküpe gönderilir. Tüm çerçeveler burada paralel bir şekilde dağıtımlı-işleme yöntemiyle ve çerçevelerin arasındaki benzerlikten faydalanılarak boyanır. Boyama işlemi bu şekilde önemli ölçüde kısaltılır. Bu araştırmanın ana amacı bir dizi çerçevenin boyanması üstüne ayrıntılı bir inceleme yapmaktır. Sonuçlar, bir canlandırma filminde var olan -çerçeveler arasındaki benzerlikten- yararlanarak geleneksel boyamadan daha etkili bir boyama yapılabileceğini göstermektedir. Anahtar kelimeler : Modelleme, Canlandırma, Dağıtımlı İşleme, Zamansa! Benzeşim, Anahtar Çerçeve, Hiperküp Topolojisi.
dc.description.abstractABSTRACT MARS : A TOOL-BASED MODELING, ANIMATION AND PARALLEL RENDERING SYSTEM Murat Aktıhanoğlu M. S. in Computer Engineering and Information Science Supervisor: Prof. Dr. Bülent Ozgüç December, 1992 Abstract: This thesis describes a system for modeling, animating, previewing and rendering articulated objects. The system has a modeler which models objects, consisting of joints and segments. The animator interactively positions the articu lated object in its stick, control vertex or rectangular prism representation into the keyframes, interpolates inbetweens and previews the motion in real time. Then the data representing the motion and the models is sent to a multicomputer (iPSC/2 Hypercube1). The frames are rendered in parallel by distributed processing tech niques, exploiting the coherence between successive frames, thus cutting down the rendering time significantly. The main aim of this research has been to make a de tailed study on rendering of a sequence of 3D scenes. The results show that due to an inherent correlation between the 3D scenes, a much more efficient rendering than the conventional sequential one can be done. Keywords: 3D Modeling. Computer Animation, Rendering, Parallel Processing, Distributed Rendering, Temporal Coherence. !iPSC/2 is a trade mark of iNTEL Corporationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleMars: A tool-based modelling, animation and parallel rendering system
dc.title.alternativeMars: Bir modelleme, canlandırma ve paralel boyama sistemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDyeing
dc.subject.ytmHypercube topology
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmModelling
dc.identifier.yokid24486
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid24486
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess