Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Mehmet
dc.contributor.authorBostanci, Salih
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:16Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374307
dc.description.abstractPazarlama faaliyetlerinden biri olan reklamlarda yazılı, sözlü veya işitsel olarak kullanılan birden fazla faktör bulunmaktadır. Bu faktörler ile tüketicinin bilinçaltında markanın yer ederek, tüketicinin bir sonraki alışverişinde bilinçaltında yatan markanın da etkisinde kalarak reklam veren firmanın ürününü seçmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre; reklamlarda kullanılan müzikler, markanın müşteri bilinçaltında kendi segmentinde en öne çıkması konusunda tek başına yeteri kadar etkili değildir. Öte yandan firmaların, reklam verirken hedef kitlesinin demografik yapısını değerlendirmesi oldukça önemlidir. Yaş ve cinsiyete bağlı olarak reklamlardaki farklı özelliklere verilen önem değişebilmektedir. Bu bakımdan reklam müziğinin önemi kapsamında cinsiyetler arasında farka rastlanmıştır. Ayrıca; reklamlarda metin kullanımı ile müzik kullanımı kapsamında, kişilerin cinsiyet ve yaş fark etmeksizin müziğe daha büyük bir önem verdiği gözlemlenmiş ve bir firmanın reklamında jingle veya reklam şarkısı kullanmak istemesi halinde, seçmesi gereken müziğin/sanatçının tanınırlığının yüksek olması, markanın akılda kalıcılığını arttıracağı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractAdvertising, which is one of the marketing activities, has multiple factors that are written, oral or auditory. With these factors, the brand aims to take place in the subconscious of the consumer and in the next shopping, influence the consumer into selecting the product of the company that used advertising. According to the findings obtained in this research; the music that is used in advertising solely is not effective enough for the brand to stand out in its segment in the customer's subconscious. On the other hand, brands must evaluate the demographic structure of their target audience while advertising. Depending on the age and gender, the importance given to different features in advertisements may vary. In this respect, the importance of advertising music varies between different sexes. Additionally; in the context of using text in advertisements and using music in advertisements, it is observed that people attach greater importance to music regardless of age and gender and if a company decides to use jingles or advertisement songs, it is indicated that the high recognition of the selected music/artist increases the brand's permanence in mind.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleReklam müziklerinin marka farkındalığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of advertising music on brand awareness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertisement jingles
dc.identifier.yokid10304530
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595991
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess