İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma yeterlilikleri(Kars ili örneği)
dc.contributor.advisor | Yanıklar, Cengiz | |
dc.contributor.author | Elyildirim, Ümit Yaşar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:15Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374301 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma 2005?2006 egitim-ögretim yılında yapılmıstır. Arastırmanın amacıilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin ögretim yöntemlerini kullanma yeterlilikdüzeylerini ögretmen görüslerine göre tespit etmektir. Bu arastırmanın, ögretim yöntemlerikonusunda ögretmen görüslerinden ve kuramsal temellerden hareketle ortak bir anlayısçerçevesinde olası sorunları belirlemek, eksiklikleri tespit etmek ve çözüm önerileri ortayakoymak açısından önemli oldugu düsünülmüstür.Arastırmada ?Genel Tarama Modeli? kullanılmıstır. Arastırmanın örneklemini Kars ilmerkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan 160 ögretmen olusturmustur. Çalısmayakatılan ögretmenlere 40 maddelik 5'li likert türü bir ölçek uygulanmıstır. Elde edilen verilerSPSS 11,5 programında analiz edilmis, yüzdelik ve frekans dagılımları, ?t? testi, ?varyansanalizi?, ?Scheffe? testi kullanılarak yorumlanmıstır.Arastırmadan elde edilen bulgular; genel olarak ögretmenlerin arastırma kapsamındabulunan ögretim yöntemlerini kullanma yeterliliklerinin istenilen düzeyde oldugunugöstermistir. Ayrıca ögretim yöntemlerini kullanma yeterliliklerine iliskin ögretmen görüsleriarasında, mesleki kıdem, görev yapılan brans ve muzun olunan okul türü degiskenlerine göreanlamlı farklılıklar oldugu sonucuna varılmıstır. Bu farklılıkları giderici çalısmalarınyapılması için gerekli önerilerde bulunulmustur. | |
dc.description.abstract | This study was carried out in 2005?2006 educational year. The purpose of this studyis to determine how teachers assess their levels of competency in the usage of teachingmethods. It emphasises that to determine some problems related to the usage of teachingmethod on the basis of teachers? views and theoretical considerations, and to offer somesuggestions are an important issue.In this research a survey method is employed. The sample of this research consists of160 teachers who have worked in primary schools in city center of Kars. A Lickert type scaleconsisting of 40 items was applied to those teachers who participated in the research. Datacollected for this study analysed through SPSS 11,5, and frequencies and percentages wereinterpreted by using ?t? tests, ?variance analysis? and ?Scheffe? tests.The data indicate that in general teachers?s competence of use of teaching methodswhich are dealt with here is at acceptable level. In addition, it is observed that there are somedifferences in the views of teachers related to competence of use of teaching methodsaccording to such variables as working years, branch, and the type of school completed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma yeterlilikleri(Kars ili örneği) | |
dc.title.alternative | Primary school teachers' competency in use teaching methods (Kars case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 9004817 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211097 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |