İlköğretim 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Kars ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kuzucu, Kemalettin | |
dc.contributor.author | Kiliçoğlu, Gökçe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:14Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374293 | |
dc.description.abstract | Arastırmanın amacı ilkögretim okulları 4 ve 5. sınıf Sosyal Bilgiler ögretimprogramının ögretmen görüslerine dayalı olarak degerlendirilmesidir. Buarastırmanın, Sosyal Bilgiler ögretim programı konusunda ögretmen görüslerindenve kuramsal temellerden hareketle ortak bir anlayıs çerçevesinde olası sorunlarıbelirlemek, eksiklikleri tespit etmek ve çözüm önerileri ortaya koymak açısındanönemli oldugu düsünülmektedir.Arastırmada ?Genel Tarama Modeli? kullanılmıstır. Arastırmanın örneklemini,Kars il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan 78 ögretmen olusturmustur.Çalısmaya katılan ögretmenlere 40 maddelik 5'li likert türü bir ölçek uygulanmıstır.Elde edilen veriler yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılarak yorumlanmıstır.Arastırmada ögretmen görüslerine dayalı olarak elde edilen bulgulardogrultusunda genel olarak su sonuçlara varılmıstır: Program kazanımlarınıntoplumun ihtiyaçlarından hareketle düzenlendigi, ögretmenler tarafından açık veanlasılır oldugu, birbiriyle tutarlılık gösterdigi ancak; ögrenci gelisim özelliklerinin,ihtiyaçlarının ve hazırbulunusluk düzeylerinin tam olarak yansıtılmadıgı tespitedilmistir.Programın içerik boyutunda, bilgilerin güncel ve geçerli oldugu, ögretmenlertarafından açık bir sekilde anlasıldıgı, ögretim ilkelerine uygun oldugu fakat; içeriginögrenci seviyesini ve gelisim özelliklerini tam olarak yansıtmadıgı sonuçlarınaulasılmıstır.Egitim durumu boyutunda programın genel anlamda uygulanabilir nitelikteoldugu ancak; tam olarak ögrencilerin bireysel farklılıklarının dikkate alınmadıgıtespit edilmistir.Son olarak programın degerlendirme boyutunda alternatif ölçmedegerlendirmeyaklasımlarına agırlık verildigi, degerlendirmenin kapsamgeçerliliginin ve sürekliliginin saglandıgı ancak; degerlendirmede objektifaraçların kullanılmasında eksikliklerin oldugu sonucuna ulasılmıstır.Arastırmada bu sonuçlar dogrusunda programın eksiklikleri gidericiçalısmaların yapılmasına yönelik olarak gerekli önerilerde bulunulmustur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study to evaluate social studies curriculum of the primaryeducation?s 4th and 5th classes on the basis of teacher?s views. It attempts todetermine some problems and deficiencies and proposes, suggestions for thecirriculum by considering teacher?s related views and theorical perspectives.In this study ?searching model? was used. The sample of this study isconsisted of 78 teachers working in primary schools in Kars city center. They wereapplied a five point Likert type scale 40 questions. Data were presented inpercentages and frequencies and interpreted.In this study, in the direction of findings acquired in the basis of the teacher?sviews, these results have been obtained: That the program acquisitions are preparedin parallel with the society?s needs, they are understandable and apparent by theteachers, they are in congruity with each other but they do not exactly reflect thefeatures of students? developments, needs and presentability levels are obtained.In the content dimension of the program that the information is up-to-date andvalid, it is explicity comprehensible by teachers, it is harmony with teachingprinciples, but the content does not exactly reflect the students? levels anddevelopment characteristics have been acquired.It has been found that in the dimension of education level the program is ingeneral applicable but the individual discrepancies of the students are ignored.Finally, in the evaluation extent of the program, it has been concluded thatalternative measurement-assessment approaches are given importance, the contentvalidity and continuty of the assessment are provided but there have beendaficiencies in the use of objective means in assessment.It is advised in the research that some studies should be carried but removingthe daficiencies of the program in parallel with the given results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Kars ili örneği) | |
dc.title.alternative | An assestment of social studies curriculum of primary education?s 4th and 5th classes from teachers point of views | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9003164 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211096 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |