Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin, Ali Osman
dc.contributor.authorAkarsu, Sitki
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:13Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:13Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374289
dc.description.abstractArastırmanın amacı, ilkögretim kurumlarındaki müzik derslerinde, materyalkullanımının önemini degerlendirebilmektir. Yapılan çalısmanın, müzik derslerindeyasanan sıkıntılara kısmen de olsa çözüm getirecegi, kurumların ve ögretmenlerinbazı ihtiyaçlarını belirlemek adına onlara yardımcı olacagı düsünülmektedir.Düsüncemizdeki samimiyetin içinde olan sezinin, tarafınızdan hissedilecegikanısındayız.Arastırmada kullanılan genel tarama modelinde, örneklem olarak seçilen Karsili merkez ilkögretim okullarında 20 okul kullanılmıstır. Uygulanan ankette, 15maddeli 4'lü derecelendirme ölçekli bir anket ve iki adette açık uçlu sorusorulmustur. Çalısmanın deneysel yöntem asamasında ise pilot okul olarak seçilenAtatürk lkögretim okulunda, 60 ögrenci kontrol grubu, 60 ögrenci deney grubuolarak belirlenip, ön test uygulanmıstır. Daha sonra kontrol grubuna, seçilen konugeleneksel yöntem kullanılarak anlatılmıs ve materyal kullanılmamıstır. Buasamadan sonra deney grubu üzerinde materyal kullanılarak davranısçı yaklasım ileders anlatılmıstır. Son olarak son test uygulanmıstır. Elde edilen bu sonuçlar ısıgındada genel tarama verilerine yüzde, frekans hesapları uygulanmıs, deneysel yöntemgruplarına da aritmetik ortalama, standart sapma hesabı ve `t' testi uygulanmıstır.Arastırmanın sonunda elde edilen veriler ısıgında genel olarak su sonuçlaravarılmıstır: lkögretim 6. sınıf müzik derslerinde, materyal kullanımı yeterli seviyededegildir. Derslerin islendigi sınıfların, müzik dersinden beklenen verimi saglayacakderecede uygun bir ortam olmadıgı tespit edilmistir. Kullanılacak materyallerin herders, tasınma sıkıntısı doguracagından, dersler için ortak tek bir büyük sınıfıngerektigi tespit edilmistir.Bu çalısmanın seçilen örnekleminin, evreni temsil etmesi beklenenin ötesindeumulmaktadır. Çünkü egitim ögretimde, bugün müzik dersi yeteri derecede önemverilmeyen bir ders haline gelmistir. nsanların kisisel gelisimlerine ve yasadıgıtoplumda saygılı, bilinçli ve kültürüne baglı bir birey olmasına yardımcı olacaknitelikte düzenlenmis olan müzik ögretimi programının gerektigi gibi aynı zamandaaraç-gereç destekli olarak islenmesinin daha olumlu sonuçlar verecegi kanısınavarılmıstır.Bu sonuçlar göz önünde bulundurularak, gerekli eksikliklerin giderilmesihususunda öneriler verilmistir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the importance of using learning andmaterials in music courses. It has been thought that the study done by us will be apartly answer for the problems facing all the music teachers during the music coursesand will help the ones being busy with trying to find out the needs of the teachers.It has been believed by us that the credibility of our study and attempt will beunderstood easily for the searching through model choosen by us to study on ourproblem question, twenty(20) primary schools in Kars have been used. Aquestionnaive having 15 questions with four preferences have been used and alsotwo questions having more than one answer have been asked.For the experimental pait of our study 60 students from Atatürk primaryschool has been choosen as controlling group and 60 other equal ones asexperimental group and a pre test on music information has applied to the controllingand experimental groups.After that the choosen musical subject has been organized to teach thecontrolling group without using some teaching materials and the same musicalsubject has been tried to to teach the experimental group with the help of teachingmaterials. At the end of these teaching activities the pre test has been applied to thetwo groups as a final test to find out the learning success. The data being found outhave been measured and evaluated by using some statistical methods. There arepercentage and frequency systems and for the experimental pait of the study the `t?test has been used.As a result of our study these results have been fount out ,: In the primaryschools having a sixty-year student profile the usage of teaching materials for musiccourses is not enough and satisfactory. The classrooms are not very suitable placesfor the teachers to teach and for the students to learn musical subjects. The studentsand the teachers don?t have a classroom having all musical information teachingmaterials.The sample of this study is vaited to represent the universe with a great hope.Because the music courses are thought to be less important than the other courses inall primary schools.It has been understood that music curriculums must be prepared anddeveloped according to the usage of teaching materials to make the students moresuccessful, respectful and more musical information informed ones.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf müzik dersi,`ülkemizde başlıca müzik türleri ve genel özellikleri` ünitesinde materyal kullanımının öğrenci başarısı üzerine etkisi(kars ili örneği)
dc.title.alternativeThe effects of using materials on students' success in the unit of 'basic kinds of music and their general features in our countary' at the 6th classes of primary education.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9005002
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211079
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess