2005-2006 öğretim yılı 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programının uygulanmasında karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri (Kars ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kuzucu, Kemalettin | |
dc.contributor.author | Kirtay, Ayfer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374285 | |
dc.description.abstract | Yeni Sosyal Bilgiler ögretim programının arastırma ve gelistirme çalısmalarınakatkıda bulunması amacıyla hazırlanmıs olan ?Yapılandırılmıs Sosyal BilgilerProgramı'nın Uygulamasında Karsılasılan Problemler ve Bu problemlere Yönelik ÇözümÖnerileri? isimli bu arastırma ile ilkögretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında okutulmaktaolan yapılandırılmıs Sosyal Bilgiler ögretim programının uygulama sürecinde karsılasılanproblemler ve bu problemlere yönelik çözüm önerileri ele alınmıstır.Tarama modeline göre gerçeklestirilen bu arastırmaya 2006?2007 ögretim yılındaKars il merkezinde yer alan 17 ilkögretim okulunda 4. ve 5. sınıflarda görev yapantoplam 72 sınıf ögretmeni katılmıstır.Betimsel nitelikte olan bu arastırmada veriler anket yoluyla toplanmıs olup, eldeedilen bulgular yüzde ve frekanslar kullanılarak tablolar ve grafikler seklinde gösterilmisve yorumları yapılmıstır. Toplam 55 sorudan ibaret olan anket verilerinin yüzde vefrekans hesaplamaları ile SPSS paket programına göre yapılan istatistiksel çözümlemelerisonunda asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır:Yapılandırılmıs Sosyal Bilgiler ögretim programının hedefleri ögrencilerinseviyelerine uygun olup, hedefler birbirini destekleyecek sekilde tasarlanmıstır.Programın genel hedeflerine ulasılabilmektedir. Bununla birlikte; hedefler ögrencilerinhazır bulunusluk düzeyine uygun olmayıp, ögrenci ihtiyacına göre tasarlanmamıstır.Hedeflerin, ülkemiz sartları göz önünde bulundurularak daha belirgin, anlasılır,ulasılabilir ve daha güncel olarak yeniden düzenlenmesi gerektigi önerilmektedir.Programın tam olarak tanıtılmaması, sınıfların kalabalık olması, etkinlikler içinverilen sürenin az olması, ögrencilerin hazır bulunusluk düzeyinin yetersiz olmasıuygulama sürecinde güçlüklere yol açmakta olup; programın ögretmenin yükünü artırdıgıve bu programın önceki programa göre daha zor uygulamaya sahip oldugu belirlenmistir.Programa yönelik hedeflere ulasabilmek için hizmet içi egitim faaliyetlerinin ve derssaatlerinin artırılması önerilmektedirProgramda bilimsel ve modern yöntemler esas alınmıs olmasına ragmenprogramın içerigi günümüz kosulları için yetersizdir. Ögretmenler sosyal bilgilerprogramının içeriginde yer alan ünitelerin kapsamının genisletilmesini ve daha çokbilgiye yer verilmesini önermektedirler.Arastırma bulguları sonucunda; programın ögrencileri ezberden uzaklastıracaksekilde tasarlandıgı, sosyal bilgiler dersinin ögrenciye kazanımlar sagladıgı buna ragmenetkinliklerde kullanılan araç- gereç ve gerekli ortamın saglanamaması programınhedeflerine ulasılmasını engelledigi, sosyal bilgiler programının ögrenciyi hayatahazırlamakta yeterli olmadıgı ortaya çıkmıstır. Programın hedefine ulasması için araçgereçdesteginin saglanması önerilmektedir.Arastırma sonucunda elde edilen verilere göre, sosyal bilgiler programının ölçme-degerlendirme ve sınav sistemi açısından sorun olusturdugu, buna ragmen programdaölçme ?degerlendirme konusunda, ögretmenlere yardımcı olacak yeterli açıklamalara yerverildigi söylenebilir. Bununla birlikte ölçme- degerlendirme kriterlerinin araç- gereç vezaman bakımından daha ekonomik olacak sekilde yeniden düzenlenmesi önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | ?Problems meet in state of being made Social Knowledge Program?s Practice andSolution Proposal to these problems? prepared aim of contribute to new social knowledgeeducation program?s investigation and study of being develop, called, with thisinvestigation was dealt with problems meet in state of being made Social KnowledgeProgram?s practice process and solution proposal to these problems which being studiedat primary education?s 4.and 5.classes.To this investigation realized according to scanning model, at 2006-2007 educationterm, total 72 class teachers working at 17 primary education school?s 4. and 5. classeswhich are at KARS province center, joined.At this investigation being descriptive qualified, datums were being collected byquestionnaire, investing obtained using percentage and frequency showed in pictures andgraphics and was commened on them. With consisting of total 55 questions questionnairedatums? percentage and frequency calculations being made up according to SPSS packetprogram at the end of statistics analysis were reached the results which are at below;Targets of being made Social Knowledge Education Program being suitable to levelof student, targets were devised form of support each other. To common targets ofprogram can be reached. However, targets not being suitable attend level of students,weren?t devised according to need of student. It is being offered that targets must bereorganized taking into consideration of our country?s conditions being more clear,understandable, reachable and more actual.It was determined, not being introduced completely of program, being crowd ofclasses, being short of time which is given for activity, being of student?s attend level?sinsufficient causes troubles in application process; increasing the teacher?s responsibilityof program and this program is having a more hard application than the formerprogram. It is being offered to increase the service inside education activities and lessontime to reach the aims devoted to program.Although at program scientific and modern methods were taken basically, the contentof program is insufficient for conditions of our times. Teachers are offering to expand ofunities? extent which takes part in Social Knowledge Program and provoking moreknowledge.At result of investigation inventions; devising of program to take away frommemorization the students, although supplying profit to student of social knowledgelesson, means and material which are used at activities and can?t be supplied thenecessary environment, being obstructed to reach the targets of program, being notadequate preparing the student to life of Social Knowledge program, occurred. It is beingoffered to reach aim of program, the assistance of the means and material must beprovided.According to datum?s obtained from investigation, it can be said that program ofsocial knowledge being cause problem for measuring evaluation of program beingprovoke to adequate information which help to the teachers. However, it is being offeredto put in order again of measuring?evaluation criterions, point of wives means- materialsand time being more economical. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005-2006 öğretim yılı 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler programının uygulanmasında karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri (Kars ili örneği) | |
dc.title.alternative | The soliation references and meeting problems using the application of the social in formation in the 4th and 5th classes in the education term in 2005-2006 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9005370 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211081 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |