Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin, Ali Osman
dc.contributor.authorCebeci Senger, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:11Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:11Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374273
dc.description.abstractSürekli gelisen teknolojiyle birlikte egitim programlarının da degismesikaçınılmaz olmustur. Bu alanda birçok yaklasımlar göze çarpmaktadır. Egitimprogramlarında kullanılan yapılandırmacı yaklasım modeli ise ülkemizde henüz çokyenidir. lkögretim okullarında uygulanan eski program egitim alanında ortayaçıkan ihtiyaçlara ve çagın gereklerine cevap verememektedir. Eski program bilgiaktarmaya yönelik olarak uygulanmıstır. Bu durum ögrencileri ezbercilige itmistir.Bu nedenle Milli Egitim Bakanlıgı 2005 yılından itibaren Yapılandırmacıyaklasıma göre hazırlanan egitim programını yürürlüge koymustur. Amaçyapılandırmacı yaklasımın ilkeleri dogrultusunda ögrenci yetistirmektir.Yapılandırmacı yaklasımda ilke; ögrencinin bilgiyi ezberlemesinden çok öncekibilgilerini de kullanarak bilgiye ulasmasını saglamaktır. Elestirel ve analitikdüsünebilme, dogru karar verebilme ve problem çözebilme gibi verilerinkazanılması için ögrenci bilgiyi kendisi sentezlemelidir. Mevcut bilgilerini nasılkullanabilecegini bilmesi gerekmektedir. Bu çalısma uygulanan mevcut programailiskin ögretmen görüslerini almak için hazırlanmıstır.
dc.description.abstractIt has been necessary for the education curriculums to be continuouslychanging technologies. There are many approaches in this area. The constructiveapproach used and organized in the curriculums in our country is still very new. Thecurriculum used before hadn?t solved the educational problems and it was necessaryto change it. The prier- curriculum (the old programme) had organized and used totransmit the cognitive information. This situation had directed the students tomemorize the cognitive information.For that reason the Education Ministry has put the new teaching programmeprepared according to the constructive approach into affect since 2005. The mainaim here is to educate the students according to the rules of the constructiveapproach. The aim of the constructive approach; is to make the students have theinformation by using the knowledge learned before more than memorizing. Thestudents must synthesis the knowledge by themselves to have the abilities such ascritical and analytic thinking ability thorough making decision and problem solving.It is necessary for the students show to use the learned information.This study has prepared and organized to find out the teachers? point of viewsabout the present curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı eğitim yaklaşımları ve bu doğrultuda hazırlanan yeni müfredata ilişkin öğretmen görüşleri kars ili örneği
dc.title.alternativeThe constructive education approach and the teachers' point of views related to the curriculu prepared according to the constructive approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9005994
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211086
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess