Joint economic lot-sizing approach to the just-in-time purchasing problem
dc.contributor.advisor | Aktürk, M. Selim | |
dc.contributor.author | Durusoy, İhsan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:51:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:51:44Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37426 | |
dc.description.abstract | ÖZET TAM ZAMANINDA SATINALMA PROBLEMİNE ORTAK EKONOMİK KAFİLE BÜYÜKLÜ?Ü YAKLAŞIMI İhsan Durusoy Endüstri Mühendisliği Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. M. Selim Aktürk Şubat, 1993 Tam zamanında üretim felsefesinin en önemli kavramlarından biride, teslimat işleminin küçük kafilelerle yoğun olarak yapılmasıdır. Bununla birlikte bu konu satmaları ve satıcı arasındaki güç dengesine göre belirlenir. Bu tür kararların sonuçları ile ortaya çıkan sipariş politikaları çoğu zaman tam zamanında üretim mantığına uygun düşmemekte ve her iki tarafa belli kayıplar verdirmektedir. Buna ek olarak, bu politikalar taşıma maliyetinin en iyi sipariş ve taşıma büyüklüğü miktarına olan etkisini satın alınan mallara taşıma mas rafının yüklenmesi gerçeğine rağmen, gözönüne almamaktadırlar. Bu çalışmada taşıma büyüklüğü ve maliyetinin ortak toplam maliyetine etkisini belirlenmiş durumlar için görmek amacıyla ortak ekonomik kafile büyüklüğü modeli geliştirilmektedir. Bu nedenle ortak model, taşıma büyüklüğüne göre ayarlanmaktadır. Ardından her iki tarafın taşıma büyüklüğü politikaları ortak model ile maliyet açısından karşılaştırılmaktadır. Buna ek olarak, dört faktörlü üç seviyeli tam faktörel planlama yapılmaktadır. Standart sapma analizi kullanılarak bu faktörlerin ortak toplam maliyete olan etkisi incelenmektedir. Anahtar sözcükler. Tam Zamanında Üretim Satın alması, Ortak Ekonomik Kafile Büyüklüğü. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT JOINT ECONOMIC LOT-SIZING APPROACH TO THE JUST-IN-TIME PURCHASING PROBLEM İhsan Durusoy M.S. in Industrial Engineering Supervisor: Assist. Prof. M. Selim Aktûrk February, 1993 One of the important concepts of JIT philosophy is the high frequency with small lots in the delivery process. However, this issue is settled between the purchaser and vendor depending on the existing balance of power. The result of such decisions could end with ordering policies, not suitable for JIT logic and place some disadvantages to one of the parties or both. Additionally, these policies have not considered the effect of transportation cost on the optimal ordering and shipment size quantities; despite the fact that purchased materials must bear transportation charges. This paper develops joint economic lot-size model under deterministic con ditions, focusing on the shipment size and its effect to the joint total cost, which also includes transportation cost. For that purpose, the joint model is arranged according to the shipment size. Then a computational analysis is made between each parties shipment size policy with the joint model. Conse quently, a full factorial design is generated with four factors at three levels. By using the analysis of variance, the effects of the factors on the joint total cost are investigated. Key words: Joint Economic Lot-size Model, Just-In-Time Purchasing IV | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Joint economic lot-sizing approach to the just-in-time purchasing problem | |
dc.title.alternative | Tam zamanında satınalma problemine ortak ekonomik kafile büyüklüğü yaklaşımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Purchasing | |
dc.subject.ytm | Just in time production | |
dc.identifier.yokid | 28881 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 28881 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |