Yabancı öğrencilerin Türkiye imajını algılamalarında Türk dizi ve filmlerinin etkisi
dc.contributor.advisor | Türk, Mehmet Sezai | |
dc.contributor.author | Barkinay, Hüseyin Gürhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374241 | |
dc.description.abstract | Ülke imajı, devletler açısından büyük önem taşımaktadır. Devletler, ülkelerinin dünyada daha çok tanınması ve ülke imajlarının olumlu olması için çalışmalar yapmaktadır. Ülke imajları olumlu olan ülkeler uluslararası alanda söz sahibi olabilmekte, ayrıca önemli kazanımlar elde etmektedirler. Devletlerin ülke imajı çalışmalarında, Joseph Nye tarafından ortaya konan bir kavram olan yumuşak güç unsurlarından faydalandıkları görülmektedir. Bu unsurların başın-da da eğitim ve televizyon gelmektedir. Uluslararası alanda ve bölgesinde bir güç olmayı he-defleyen Türkiye'de bu yumuşak güç unsurlarını etkili olarak kullanmaya başlamıştır. Türki-ye, eğitim alanına yaptığı yatırımlar ve geliştirdikleri eğitim programlarıyla eğitim alanında bir cazibe merkezi olmayı sürdürmeyi hedeflemektedir. Bu yönde önemli çalışmalar gerçekleş-tirmektedir. İnsanların tutum ve algılarını etkileyen bir diğer unsur olan televizyon yapımları da ülke imajında etkili bir rol oynadığı görülmektedir. Türk dizilerinin dünya da göstermiş olduğu başarı grafiği ve birçok ülkede izlenmesi, Türkiye'nin tanıtımında ve imajında önemli rol alabileceğini göstermektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de öğrenim gören yabancı öğrencilerin Türkiye imajını algılamalarında Türk dizilerinin etkisini belirlemektir. Araştırma-nın verileri Ankara ilinde bulunan devlet üniversitelerinin (Gazi, Yıldırım Beyazıt, Hacettepe Üniversiteleri)Türkçe Öğrenim, Araştırma ve Uygulama Merkezlerinin 2018-2019 eğitim-öğrenim döneminde öğrenim gören 194 yabancı uyruklu öğrenciye anket yöntemi uygulana-rak veriler elde edilmiştir. Gerçekleştirilen anketten elde edilen sonuçlara göre yabancı öğren-cilerin Türkiye imajı ile ilgili düşüncelerinin olumlu olduğu, Türkiye'de olmaktan ve eğitim almaktan memnun oldukları saptanmış, Türk dizilerinin yabancı öğrencilerin Türkiye imajı algılarını pozitif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar ışığında Türkiye'nin ulus-lararası eğitimde cazibe merkezi olmayı sürdüreceği ve Türk dizilerinin Türkiye'nin yumuşak gücünde etkili bir unsur olarak kullanılabileceği göstermesi açısından önemlidir. | |
dc.description.abstract | The image of the country is of great importance for the states. The states work for better re-cognition and positive image of their countries around the world. Countries with a positive image can have a voice in the international arena, and also can acquire significant gains. To improve their country's image, states make use of soft power elements, a concept introduced by Joseph Nye. Education and television are at the top of these elements. Turkey, aspiring to be a force in the international arena and the region, has started to use these soft power ele-ments effectively. Turkey aims to continue to be a center of attraction in education, with in-vesting in development and training programs. Important work has been done in this direc-tion. Television productions, another factor affecting people's attitudes and perceptions, play an important role in the image of the country. The success of Turkish TV series in the world with viewers in many countries, shows that they can take an important role in Turkey's pro-motion and image. The aim of this study is to detect how Turkish TV series affected the per-ception of Turkey's image in the eyes of foreign students studying in Turkey. The data of the study were obtained by applying questionnaire method to 194 foreign students studying at Turkish Education Research and Application Centers of Turkish Universities (Gazi Univer-sity, Yıldırım Beyazıt University, Hacettepe University) in Ankara province in 2018-2019 academic year. According to the results obtained from the survey,the foreign students have a positive image of Turkey, and they are happy to live and study in Turkey, and Turkish TV series have positively affected these students. These results are important to show that Turkey can keep being an educational center of attraction and Turkish TV series can be used as an effective soft power of Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Yabancı öğrencilerin Türkiye imajını algılamalarında Türk dizi ve filmlerinin etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Turkish series and films on how foreign students perceive the image of Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-07 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10313720 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607756 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |