Show simple item record

dc.contributor.advisorAydıntan, Belgin
dc.contributor.authorAbdullayev, Khassan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:56:04Z
dc.date.available2020-12-29T08:56:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374237
dc.description.abstractBirçok disiplin açısından ele alınan kriz kavramı, işletmeler açısından hayatı bir konumdadır. Bu açıdan işletmeler kısmını ilgilendiren çalışmalar gün geçtikçe kriz kavramına yer vermeye başlamışlardır. Bu çalışmada kriz kavramının işletmeler üzerindeki etkisi KOBİ'ler üzerinden incelenecektir. Gün geçtikçe dünyada KOBİ'lere önem verilmeye başlandı. Onlara önem veren ülkelerin arasında Türkiye'de bulunmaktadır. Türkiye hem yurtiçinde hem yurtdışında KOBİ'lere çeşitli destekler vermeye devam etmektedir. Bu bağlamda Türkiye'nin kriz potansiyelini göz önünde bulundurduğumuz zaman, yapılacak olan çalışmanın ilgili literatür açısından yararlı olacaktır. Bu çalışmada Kazakistan'daki Türk KOBİ'leri ele alınarak, kriz kavramının genel olarak KOBİ'ler üzerindeki etkilerine bakılacaktır. Çalışmada yöntem olarak – anket yöntemi uygulanmıştır. Anket 32 sorudan oluşmakla beraber, sorulan sorular Kazakistan'daki Türk KOBİ'lerin krizlere olan tepkilerini anlamaya yöneliktir. Çalışmada konumuza dair Türkçe, İngilizce ve Rusça dillerinde yazılmış kaynaklar kullanılmıştır. Bu tür kaynakların kullanımı çalışmanın tutarlılığı açısından kayda değer bir noktadır. Ayrıca çalışmada alanda uzman kişiler tarafından yazılmış kaynaklarda kullanılmıştır. Çalışma giriş, üç ana bölüm, sonuç ve kaynakçadan oluşmaktadır. Giriş kısmında çalışma genel bir giriş yapılarak, çalışma konusunda genel bilgi verilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde genel çerçeveyle kriz ve kriz kavramına değinerek, bu kavramlarla ilgili detaylar verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde KOBİ'lerin ne olduğu açıklanmaya çalışılmıştır. Ayrıca Kazakistan'daki Türk KOBİ'lerin zaman çizelgesi içerisinde ve özellikle son yıllarda yaşadığı sorunlar ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümde ise anketlerden elde edilen bilgilere yer verilerek, analiz ve sonuçlar elde edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise tüm çalışma kısaca özetlenmiş, öneriler ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractThe concept of crisis, which is discussed in terms of many disciplines, is a vital position for businesses. In this respect, studies related to the enterprises part have started to include the concept of crisis. In this study, the impact of the crisis concept on enterprises will be examined through SMEs. Day by day, importance has been given to SMEs in the world. among them the importance of those countries that are located in Turkey. Turkey continues to provide various supports to SMEs both domestically and abroad. In this context, Turkey's crisis when we consider the potential would be useful in terms of literature about the work to be done. In this study, the Turkish SMEs in Kazakhstan will be examined and the effects of the crisis concept on SMEs will be examined. In the study, - questionnaire method was applied. Although the questionnaire consists of 32 questions, the questions are aimed at understanding the responses of Turkish SMEs in Kazakhstan to crises. In this study, references written in Turkish, English and Russian languages were used. The use of such resources is noteworthy for the consistency of the study. In addition, sources used by experts in the field were used in the study. The study consists of introduction, three main sections, conclusions and bibliography. In the introduction part, a general introduction is made and general information about the study is given. In the first part of the study, the general framework and the concept of crisis and crisis are mentioned and details about these concepts are given. In the second part of the study, it is tried to explain what SMEs are. In addition, the problems faced by Turkish SMEs in Kazakhstan in the timeline and especially in recent years have been discussed. In the third part of the study, the information obtained from the questionnaires is given and the results of the analysis are tried to be obtained. In the conclusion part of the study, the whole study is summarized briefly and suggestions are put forward.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde kriz yönetimi ve Kazakistan`ın Almatı şehrindeki Türk, küçük ve orta ölçekli işletmelerin krize hazır olma durumlarına ilişkin bir araştırma
dc.title.alternativeA research on crisis management in enterprises and readiness of Turkish small and medium size enterprises in Almaty city of Kazakhstan to the crisis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10304981
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid596434
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess