dc.contributor.advisor | Engin, Ali Osman | |
dc.contributor.author | Bilgin, Semra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:56:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:56:04Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374235 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmada Ardahan ilinden seçilen bes ortaögretim kurumunda uygulanan anketsonuçlarına göre ögretmenlerin egitime iliskin felsefi yaklasımları ölçülmeye çalısılmıstır.Anket sadece ögretmenlere uygulanmıs, ögrencilerin bireysel görüsleri de alınmıstır.Anket bes felsefi yaklasıma iliskin toplam kırk sorudan olusmaktadır. Bu felsefiyaklasımlar: daimicilik, idealizm, realizm, deneycilik ve varolusçuluktur. Anket içerisinde herbir yaklasıma iliskin sekiz önerme bulunmaktadır ve bu önermeler ögretmenler tarafındanbirden bese kadar puanlanmıstır.Anket iki sekilde degerlendirilmistir. Birinci durumda belirlenen bes kritere göreögretmen yaklasımları ölçülmeye çalısılmıs, ikinci durumda da yukarıdaki felsefiyaklasımlara iliskin genel bulgular ortaya konmaya çalısılmıstır. Birinci durumda belirlenenbes kriter söyledir:- Felsefi tercihleri ayırt etmede yetersiz ögretmenler- Felsefi tercihlerinde katı tutum benimseyen ögretmenler- Birden fazla felsefi tercihi benimseyen ögretmenler- Felsefi tercihlerinde kararsız veya aykırı olan ögretmenler- Seçmeci felsefeyi benimseyen ya da kendine özgü bir felsefe gelistiren ögretmenlerAnketten elde edilen sonuçlara göre bu kriterlere iliskin çizgi grafikleri olusturulmus veögretmenlerin çizgi grafiklerine iliskin örnekler tez içerisinde sunulmustur. Daha sonra eldeedilen sonuçların genel yüzdelik dilimleri olusturulmustur. Kırk üç ögretmene uygulanananketin sonucunda elde edilen yüzdelik dilimler ve ögretmenlerin sayısal dagılımı söyledir:- Felsefi tercihleri ayırt etmede yetersiz ögretmenler: 9 kisi, yüzdelik dilim %21- Felsefi tercihlerinde katı tutum benimseyen ögretmenler:10 kisi, yüzdelik dilim %23- Birden fazla felsefi tercihi benimseyen ögretmenler : 11 kisi, yüzdelik dilim%25- Felsefi tercihinde kararsız veya aykırı olan ögretmenler: 8 kisi, yüzdelik dilimi % 19- Seçmeci felsefeyi benimseyen yada kendine özgü bir felsefe gelistiren ögretmenler: 5kisi, yüzdelik dilimi % 12Degerlendirmenin ikinci bölümünde ise ögretmenlerin anketlere verdigi degerlerin felsefiyaklasımlar bazında tabloları olusturulmus ve her önermeye verilen puan degerleri, bupuanları veren ögretmenlerin sayıları ve aritmetik ortalamalar hesaplanmıstır. Daha sonra daher felsefi yaklasıma iliskin genel toplamlar ve ortalama degerler ortaya konmayaçalısılmıstır. Buna göre ögretmenlerin felsefi yaklasımlara verdigi degerlerin aritmetikortalamaları söyledir: daimicilik 3.86, idealizm 3.48, realizm 4.03, deneycilik 3.76,varolusçuluk 3.07 . Degerlere bakıldıgında ögretmenlerin realist ilkeleri en fazla,varolusçu ilkeleri en düsük düzeyde benimsedikleri söylenebilir. | |
dc.description.abstract | In this researche it has been studied to meajue teacher?s, choosen from the five secondaryschool in Ardahan, philosophical approaches about education acording to the result of thequestionnaive applied to them. The questionnaive has not only been applied to the teachersbut also to the students.The questionnaive consist of 40 questions related to the philosophical approaches. Thisphilosophical approaches are; prennialism, idealism, realism, experimentalism andexistentialism. In this research theme are eight proposals about each philosophical approachand these proposals have been scored from one to five by the teachers.The questionnaive has been evaluated in two ways. In the first situation theteachers?approaches have been tried to be meajured according to the five defined criterias, inthe second situation it has been tried to find out the general data dealing with the teachers?approaches.The five criterias defined during the first situation are:- The disable teachers to distinguish the philosophical preferences.- The teachers who are very stried on their philosophical preferences.- The teachers who accept more than on philosophical preference.- The teachers who aren?t having decission to prefer philosophical preference or havingcontrary preferences.- The teachers who are having their own philosophy or prefering a philosophy beingchoosen.According the result of the inquiry, line graphics related to these criterion have been takenfrom. And the samples about teachers line graphics have been presented in this thesis. Then,the percentage slides of the results have been taken form.In the result of the inquiry which has been applied with the forthy three teachers, thepercentage slide and numeral dispersion of the teachers have been state below.- The disable teachers to distinguish the philosophical preferences 9 person, percentage % 21- The teachers who are very stried on their philosophical preference 10 person, percentage% 23-The teachers who accept more than on philosophical preference: 11 person, percentage %25- The teachers who aren?t having decission to prefer philosophical preference or havingcontrary preference: 8 persons, percentage % 19- The teachers who are having their own philosophy or prefering a philosophy beingchoosen: 5 person, percentage % 12In the second part of the evaluation, the line graphics have been drawn, in the base ofthe philosophic approaches the values which have been given by the teashers, and thescore which is given every propositions the teachers numerol who give these scores andaritmetic average have been calculated. After that the general totals and average valuesrelated to every philosophic approaches have been tried to bring up.According to the result, the aritmetic average of the values on philosophic approachwhich have open given by the teachers; perennialism: 3.86, idealism: 3.48, realism: 4.03,experimentalism: 3.76, existentialism: 3.09. According to the results; it can be seen theteachers adopt realist principle most, existentialism principle.The key words: perennialism, idealism, realism, experimentalism, existentialism,philosophic preferences, philosophic approaches. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Branş öğretmenlerinin felsefi yaklaşımlarına dönük bir inceleme | |
dc.title.alternative | A research of philosophical approaches of major teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Realism | |
dc.identifier.yokid | 9007022 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211089 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |