İlköğretim 1.,2. ve 3. sınıf hayat bilgisi ders programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Kars ili örneği)
dc.contributor.advisor | Yanıklar, Cengiz | |
dc.contributor.author | Kayalar, Defne | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:55:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:55:59Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374198 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı ilköğretim okulları 1., 2. ve 3. sınıf hayat bilgisi dersprogramının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Buaraştırmanın, hayat bilgisi ders programı konusunda öğretmen görüşlerinden vekuramsal temellerden hareketle ortak bir anlayış çevresinde olası sorunları belirlemekaçısından önemli olduğu düşünülmektedir.Araştırmada ?Genel Tarama Modeli? kullanılmıştır. Araştırmanınörneklemini, Kars ili merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 110 öğretmenoluşturmuştur. Çalışmaya katılan öğretmenlere 40 maddelik 5'li likert türü bir ölçekuygulanmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılarakyorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular; genel olarak hayat bilgisi programkazanımları, içeriği, eğitim durumları ve değerlendirme başlıkları adı altında ifadeedilmiş olup; programın sonuç itibari ile uygulanabilir nitelikte olduğunugöstermiştir. Programın bazı eksiklikleri öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespitedilmiş ve sorunları giderici çalışmaların yapılması önerisinde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler : Hayat Bilgisi, Program, İlköğretim | |
dc.description.abstract | The aim of this study to evaluate social studies curriculum of the primaryeducation?s 1th, 2th and 3th classes on the basis of teacher?s views. Itattemps todetermine some problems and deficiencies and proposes, suggestions for thecurriculum by considering teacher?s related views and theorical perspectives.In this study ?searching model? was used. The sample of this study isconsisted of 113 teachers working in primary schools in Kars city center. They wereapplied a five point Likert type scale 40 questions. Data were presented inpercentages and frequencies and interpreted.Obtained data, in general, were presented under the headings of goals,learning and teaching processes and assestment of social studies program. Dataindicated that the program is aplicaple. Deficiencies of program were put forwardedaccording to teachers? views and some suggestions were made for solving relatedproblems.Key Words : Social studies, program, primary education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 1.,2. ve 3. sınıf hayat bilgisi ders programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Kars ili örneği) | |
dc.title.alternative | An assestment of social studies curruculum of primary education's 1th, 2th ve 3th classes from teachers point of views | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9010927 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 229147 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |