Show simple item record

dc.contributor.advisorYanıklar, Cengiz
dc.contributor.authorKayalar, Defne
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:59Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:59Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374198
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ilköğretim okulları 1., 2. ve 3. sınıf hayat bilgisi dersprogramının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Buaraştırmanın, hayat bilgisi ders programı konusunda öğretmen görüşlerinden vekuramsal temellerden hareketle ortak bir anlayış çevresinde olası sorunları belirlemekaçısından önemli olduğu düşünülmektedir.Araştırmada ?Genel Tarama Modeli? kullanılmıştır. Araştırmanınörneklemini, Kars ili merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 110 öğretmenoluşturmuştur. Çalışmaya katılan öğretmenlere 40 maddelik 5'li likert türü bir ölçekuygulanmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans hesaplamaları kullanılarakyorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular; genel olarak hayat bilgisi programkazanımları, içeriği, eğitim durumları ve değerlendirme başlıkları adı altında ifadeedilmiş olup; programın sonuç itibari ile uygulanabilir nitelikte olduğunugöstermiştir. Programın bazı eksiklikleri öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespitedilmiş ve sorunları giderici çalışmaların yapılması önerisinde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler : Hayat Bilgisi, Program, İlköğretim
dc.description.abstractThe aim of this study to evaluate social studies curriculum of the primaryeducation?s 1th, 2th and 3th classes on the basis of teacher?s views. Itattemps todetermine some problems and deficiencies and proposes, suggestions for thecurriculum by considering teacher?s related views and theorical perspectives.In this study ?searching model? was used. The sample of this study isconsisted of 113 teachers working in primary schools in Kars city center. They wereapplied a five point Likert type scale 40 questions. Data were presented inpercentages and frequencies and interpreted.Obtained data, in general, were presented under the headings of goals,learning and teaching processes and assestment of social studies program. Dataindicated that the program is aplicaple. Deficiencies of program were put forwardedaccording to teachers? views and some suggestions were made for solving relatedproblems.Key Words : Social studies, program, primary educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1.,2. ve 3. sınıf hayat bilgisi ders programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Kars ili örneği)
dc.title.alternativeAn assestment of social studies curruculum of primary education's 1th, 2th ve 3th classes from teachers point of views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9010927
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229147
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess