Show simple item record

dc.contributor.advisorAktürk, Selim
dc.contributor.authorYilmaz, Haluk
dc.date.accessioned2020-12-02T12:51:38Z
dc.date.available2020-12-02T12:51:38Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/37417
dc.description.abstractÖZET AMRF KARAR HİYERARŞİSİ İÇİNDE OTOMATİK GÜDÜMLÜ ARAÇLARIN PLANLANMASI VE KONTROLÜ Haluk Yılmaz Endüstri Mühendisliği Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. M. Selim Aktürk Eylül, 1993 Malzeme taşınmasına özel sınırlamaları göz önüne almayan çizelgeleme yaklaşımları olursuz sonuçlara yol açabilir. Bu problem, özellikle Otomatik Güdümlü Araçların (OGA) ana taşıma aracı olduğu durumlarda bu araçların esneklikleri ve uyumluluklarından ötürü önem kazanmaktadır. Bu tez çalışmasında, önce OGA modülünün karar verme hiyerarşisine katılması için analitik bir model önerilmiştir. Malzeme taşınması sistemi kısıtları gözonüne alınarak, OGA modülüyle diğer modüllerin ilişkilerini sisteme dahil etmek üzere bir matematiksel formulasyon geliştirilmiştir. OGA çizelgeleme problemini çözmek için bir mikro-oportünist yaklaşım önerilmektedir. Son olarak, önerilen metot diğer sezgisel metotlarla karşılaştırılmaktadır. Anahtar sözcükler: Fabrika Bellik Modelleri, OGA Sistemleri, oportünist çizelgeleme.
dc.description.abstractABSTRACT PLANNING AND CONTROL OF AGVS IN AMRF DECISION HIERARCHY Haluk Yılmaz M.S. in Industrial Engineering Supervisor: Assist. Prof. M. Selim Aktürk September, 1993 Scheduling efforts made without considering the special limitations of the ma terial handling system might lead to infeasible results. This problem especially becomes important when the Automated Guided Vehicles (AGV) are the main material handling media due to their inherent flexibility and adaptability that increase the scheduling complexity. In this thesis, an analytical model is pro posed, first, to incorporate the AGV module into the overall decision making hierarchy. A mathematical formulation is developed to include interaction be tween the AGV module and other modules in the system by considering the restrictions of the material handling system. A micro-opportunistic approach is proposed to solve the AGV scheduling problem. Finally, the proposed method is compared with a number of dispatching rules. Key words: Factory Reference Models, AGVS, Opportunistic Scheduling.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePlanning and control of AGVS in AMRF decision hierarchy
dc.title.alternativeAMRF karar hiyerarşisi içinde otomatik güdümlü araçların planlaması ve kontrolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAutomated quide vehicle
dc.subject.ytmScheduling
dc.subject.ytmDecision making
dc.identifier.yokid28878
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid28878
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess