Show simple item record

dc.contributor.advisorYanıklar, Cengiz
dc.contributor.authorÖzen, Şenay
dc.date.accessioned2020-12-29T08:55:52Z
dc.date.available2020-12-29T08:55:52Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/374150
dc.description.abstractÇocuğun okul öncesi dönemde aldığı eğitimin ileriki yıllarda kişiliği ve akademik başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğu yapılan araştırmalarla da ortaya konmuştur. Dolayısıyla sağlıklı ve başarılı bir kişilik için sağlam temellerin atıldığı okul öncesi yıllarda hem ailede hem de okul öncesi eğitim kurumlarında verilen planlı ve düzenli eğitim büyük önem kazanmaktadır. Şüphesiz ki anne ve babalar ile okul öncesi eğitim kurumlarının, birbirinin beklentilerinden haberdar olarak üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmeleri bu dönemi daha da başarılı kılacaktır.Bu araştırma anne ve babaların okul öncesi eğitime yönelik beklenti düzeylerini belirlemek, anne ve babaların okul öncesi eğitimden beklentileri arasında farklılık olup olmadığını ortaya koymak ve elde edilen veriler doğrultusunda öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştırAraştırmanın örneklemini 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Kars il merkezinde M.E.B'na bağlı ilköğretim okullarının anasınıflarına ve bağımsız anaokullarına çocukları devam eden 108 anne ve 92 baba oluşturmaktadır.Araştırmanın kuramsal boyutunda konuya ilişkin literatürden yararlanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu okul öncesi eğitim programından, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ve anne- babalar ile yapılan görüşmelerden yararlanılarak oluşturulmuştur. Anne ve babaların okul öncesi eğitimden beklenti düzeylerini belirlemek amacıyla yüzde ve frekans işlemleri, annenin çalışma durumu değişkenine göre beklentiler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla da, t testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; annenin çalışma durumu değişkenine göre okul öncesi eğitimden beklentileri arasında farklılık olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamındaki örneklem gurubunun büyük bölümünü ev hanımları oluşturmaktadır. Ailelerin evde çocuğunun bakımını sağlayabileceği halde çocuklarını okul öncesi eğitim kurumlarına göndermeleri okul öncesi dönemin önemini kavramaları açısından önemli bir adım olarak değerlendirilebilir. Elde edilen bulgular özellikle çalışmayan annelerin eğitim durumlarının düşük olması nedeniyle okul öncesi eğitim kurumlarının işlevleri konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıklarını ve bu konuda bilgilendirilmeleri gerektiğini de göstermiştir.
dc.description.abstractA number of studies have demonstrated that preschool education has an important effect on a child?s personality and academic success in subsequent years. Therefore, in preschool years, planned and organised education given both by the family and preschool educational institutions is of great importance for healthy and successful personality. There is no doubt that the fact that by informing each other parents and preschool educational institutions fulfil their responsibilities renders this period more succesfull.This research has been carried out for the purpose of determining the levels of expectations of parents from preschool education, analysing if there are differences in expectations of parents and putting forward suggestions in the light of the data.The sample of research consists of 108 mothers and 92 fathers whose children attended primary schools? preschool education section and independent preschools during 2006-2007 educational year in Kars city center.For the theoretical framework relevant literature has been considered. Qestionnaire form used for his research has been constructed on the basis of interviews with teachers employed in preschool educational intitutions and parents. For the purpose of determining parents? expectations from preschool education percentages and frequencies, and of determining if there are differences in expectations of parents in connection with the variable of mother?s employment status, t testi and Mann Whitney U testi have been used.The finding of research indicate that there are differences between mother?s employment status and their expectations from precshool education. A large part of the sample consists of house wives. Although parents can undertake the care of their children they send them preschool educational institutions and this can be assessed as an important step that parents comprehend the importance of preschool education. The findings also indicate that especially those mothers who are not employed, because of their low educational levels, have not adequate information about functions of preschool education and therefore there is a need for informing them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim ve aile: Anne ve babaların okul öncesi eğitimden beklentileri (Kars ili örneği)
dc.title.alternativePreschool education and family: The expectations of parents from preschool education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmFamily
dc.identifier.yokid305644
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKAFKAS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229149
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess